Francijā no interneta reklāmu ienākumiem grib finansēt avīzes un mūzikas nozari

Interneta reklāmas vajadzētu aplikt ar īpašu nodokli un no šiem ieņēmumiem subsidēt mūzikas nozari un laikrakstus, kas digitālajā laikmetā piedzīvo grūtus laikus. Tā teikts Francijas valdības ziņojumā.

Interneta uzņēmumu vidē ierosinājumi uzņemti bez entuziasma.

Priekšlikumi izstrādāti, reaģējot uz mediju kritiku, ka lielie interneta uzņēmumi, tādi kā "Google", pelna uz žurnālistu radītā satura rēķina, paši neko nemaksājot.

Ziņojumā ierosināts gan palielināt kultūras pieejamību internetā, gan arī nopietnāk aizsargāt mākslinieku un mediju intelektuālā īpašuma tiesības.

Ar nodokli būtu apliekamas reklāmas un interneta pakalpojumu sniedzēji, bet ieņēmumi piešķirami jaunradei, piemēram, mūzikas industrijai, uzskata ziņojuma autori.

Ja ierosinājumi tiks īstenoti, šogad vien valsts kasē varētu ieplūst papildus 50 miljoni eiro (35 miljoni latu).

No "Google" reklāmas ieņēmumiem, kas, pēc laikraksta "Liberation" aplēsēm, ir 800 miljoni eiro (560 miljoni latu) gadā, nodokļos aizies pavisam neliels procents, norāda ziņojuma vadošais autors Patriks Zelniks.

Uzņēmuma "Google" Francijas struktūras vadītājs Olivjē Espē pauda uzskatu, ka valdības plāniem vajadzētu sekmēt inovācijas, nevis ieviest jaunus nodokļus. Viņš norādīja, ka gaidīs Francijas prezidenta Nikolā Sarkozī reakciju uz ziņojuma ierosinājumiem.

Izklaide

Muzikāli un cilvēcīgi atšķirīgi, bet stāstā vienoti – četri radošo industriju pārstāvji Abra, Sniegs, Upelnieks un Bārda piedāvā dziesmu “Garā”. “Stāstot personīgās pieredzes un pārdomas par nonākšanu dzīves grūtībās, dziesmā izskan aicinājums nevis grimt dziļāk problēmās, bet raudzīties uz augšu – meklēt izeju un risinājumu,” tā šī negaidītā četrotne piesaka šo dziesmu.