Audio disku tirdzniecība ASV deviņu gadu laikā samazinājusies par 50 procentiem

Maikla Džeksona portreta fragments, veidots no "Lego" klucīšiem © Scanpix

2009.gadā ASV tika pārdoti 373,9 miljoni audio disku, kas ir par 12,7 procentiem mazāk nekā 2008.gadā. Tādejādi kopš 2000.gada audio disku tirgus samazinājies jau vairāk nekā par 50 procentiem.

Kā galvenos iemeslus šī krituma turpinājumam kompānijas „Nielsen SounScan” analītiķi min mūzikas failu tirdzniecības attīstību internetā, pirātismu un citu izklaides iespēju parādīšanos, piemēram, videospēles, vēsta „Reuters”.

Legālas mūzikas failu tirdzniecības internetā pieaugums 2009.gadā bija 8,3 procenti. 2008.gadā tirgus kopumā pieauga par 27 procentiem, bet 2007.gadā – par 45 procentiem. Pilnus mūzikas albumus minēto gadu laikā internetā iegādājās 76,4 miljonus reižu.

Par pieprasītāko izpildītāju kļuvis Maikls Džeksons – nopirkti 8,3 miljoni disku. Otrajā vietā nokļuvusi kantrī dziedātāja Teilore Svifta (4,6 miljoni disku), bet trešie – grupa „The Beatles” (3,3 miljoni disku).

Ja vērtē atsevišķus albumus, tad 2009.gadā par pieprasītāko ASV kļuvis Teilores Sviftas albums „Fearless”, bet otrajā vietā ir Sūzanas Boilas albums „I Dreamed A Dream”.

Izklaide

Muzikālā apvienība “Ēriks Palkavnieks & Popkorni” izdevuši savu otro kopdarbu “Reiss uz Londonu”. Šis ir turpinājums TV personības Palkavnieka un viņa draugu iesāktajai sadarbībai vasarā, kad tika izdots debijas singls “Netveramā”.

Svarīgākais