Piektdiena, 29.marts

redeem Agija, Aldonis

arrow_right_alt Izklaide \ Mūzika

Teilore Svifta pelnošāko sarakstā apsteidz pat Beijonsu

© Scanpix/AFP

Mūzikas izdevuma «Billboard» veidotajā vislabāk apmaksāto mūziķu saraksta galvgalī atrodas kantrimūzikas zvaigzne Teilore Elisone Svifta, kura apsteigusi tādas zvaigznes kā Keniju Česniju, Džastinu Timberleiku, «Bon Jovi», «The Rolling Stones» un pat Beijonsu.

Panākumi ik uz soļa

Pērnais gads kantrimūzikas zvaigznei Teilorei Sviftai (23) ir bijis ļoti veiksmīgs. Pēc izdevuma «Billboard» datiem, 2013. gadā mūziķe nopelnījusi teju 40 miljonus dolāru (29 miljonus eiro). Vislielākos laurus viņa plūkusi ar sešus mēnešus ilgo pasaules koncertu turneju, iepazīstinot klausītājus ar savu jaunāko albumu «Red». Visi koncerti bija pilnībā izpārdoti. «Iespaidīgi. Teilore Svifta piedāvā sapņu paketi: perfektu balansu starp profesionālismu un intimitāti. Tas ir visvarenākais, ko vien var piedāvāt mūzikas biznesā,» – tā par dziedātāju un viņas koncertiem rakstīja izdevums «The Times». Ja pie albumu «Red» koncertu turnejas ienākumiem klāt vēl pieskaita nopelnīto naudiņu par ienesīgajiem reklāmas līgumiem, tad tie jau ir 30 miljoni dolāru, kas ieplūduši mūziķes kontā.

Taču Svifta ir ne tikai pelnošākā, bet arī viena no devīgākajām mūziķēm. Pērn jau otro gadu pēc kārtas viņa izpelnījās arī «labdarīgākās un dāsnākās» zvaigznes titulu. Svifta no visas sirds rūpējas par cilvēkiem, kuriem dzīvē neiet viegli. Mūziķe aktīvi piedalījās «Winter-White» pasākumā Londonā, kas tiek organizēts jauniešiem bezpajumtniekiem. Tāpat viņa izrakstīja čeku 73 000 eiro apmērā, ko dāvināja Nešvilas simfoniskajam orķestrim. Tie ir tikai daži piemēri.

Talants, godkāre, apsēstība

Ja runa ir par godkāri un ļoti lielu vēlēšanos, tad Teilore Svifta zina, ko tas nozīmē un ko var ar to sasniegt. Cik vien viņa spēj sevi atcerēties, simpātiskā gaišmate neko citu nav vēlējusies darīt kā vien dziedāt. «Mūzika man vienmēr ir bijusi pats svarīgākais dzīvē,» atceras Svifta. «Ja kādā telpā notika sarunas, bet fonā skanēja mūzika, tad es koncentrējos tikai uz mūziku.» Teilores vecmāmiņa bija operdziedātāja, un Puertoriko un Singapūrā viņa bijusi pirmā lieluma zvaigzne. Agrāk viņa katru svētdienu dziedājusi arī baznīcā. Teilore vienmēr vērojusi vecmāmiņu, un viņai bijusi sajūta, ka uzstāties patiesībā nav nekas sarežģīts – jākāpj tik uz skatuves un jādzied. Un tad parādījušās skaņuplates. «Jau sešu gadu vecumā es ne par ko citu nevarēju domāt kā tikai par mūziku. Es biju kā apsēsta: pēc tam kad pirmo reizi biju nopirkusi «LeAnn Rimes» plati, es kļuvu atkarīga no mūzikas. Desmit gadu vecumā es ļoti vēlējos pati darboties. Lūdzos vecākiem, lai ļauj man spēlēt bērnu teātrī.» Tā Teilore ieguva savu pirmo skatuves pieredzi. Drīz meitēns atskārta, ka vislielāko prieku viņai tomēr sagādā ballītes, kas notiek aizkulisēs un kurās var dziedāt karaoke.

Piemīlīgais meitēns ar gaišajiem, sprogainajiem matiņiem sāka piedalīties dažādos festivālos, tautas svētkos un konkursos. Jau 11 gadu vecumā Teilore sacerēja savus pirmos skaņdarbus, kurus ierakstīja diskā. Viņa vēlreiz «apstrādāja» savus vecākus un pārliecināja viņas, ka jādodas uz Nešvilu, kur varētu veidot dziedātājas karjeru. Bez mazākās bijības viņa klauvēja pie dažādu skaņu ierakstu studiju durvīm un prezentēja savu CD. «Hei, es esmu Teilore, man ir 11 gadu, es vēlētos noslēgt ar jums līgumu. Gaidīšu jūsu zvanu.» Izklausās nedaudz pārdroši, pat varbūt vīzdegunīgi. Skaidrs, ka neviens tā arī nepiezvanīja. Tomēr laiks nebija velti izšķiests, jo Svifta saprata – viņa rakstīs dziesmas un kaut kad arī tās publicēs. Savu pirmo līgumu viņa parakstīja ar studiju «Sony Publishing», kur viņa bija jaunākā dziesmu rakstītāja ierakstu studijas vēsturē. «Jau no paša sākuma es to uztvēru ļoti nopietni. Skolā es apzinīgi pildīju visus uzdevumus, bet tajā pašā laikā man galvā bija 10 līdz 15 idejas par kādu dziesmu, kura pēcpusdienā bija jāuzraksta. Šajā laikā izveidojās ļoti labi kontakti arī ar citiem dziesmu rakstītājiem, un jāatzīst, ka jau toreiz mani visi respektēja, jo es ļoti koncentrējos.» Viņas pirmo dziesmu centrālā tēma bija pašas problēmas. Teilore bija tik ļoti nodarbināta ar dziesmu rakstīšanu, ka viņai nebija laika ņemt ierosmi no citiem mūziķiem un melodijām. Viņas vienīgais mērķis bija pēc iespējas ātrāk dabūt savu dziesmu uz papīra. Jā, tā jau bija apsēstība.

Dziesmas kā no pārpilnības raga

Pamazām Svifta atskārta, ka vēlas ko vairāk – kāpt uz skatuves un dziedāt. Nepagāja necik ilgs laiks, līdz dienas gaismu ieraudzīja viņas pirmais albums «Taylor Swift» (2006), ar kuru jaunā kantri dziedātāja svinēja savu veiksmīgo debiju. Vēl pēc diviem gadiem dienas gaismu ieraudzīja nākamais albums «Fearless» (2008). Ņemot vērā singlu «Love Story» un «You Belong with Me» panākumus, «Fearless» kļuva par vispārdotāko albumu 2009. gadā, turklāt ar «Fearless» Svifta izpelnījās četras «Grammy» balvas. 2010. gadā dziedātāja laida klajā trešo albumu «Speak Now», bet 2012. gadā – «Red».

Savu imidžu dziedātāja vēl vairāk uzspodrināja, īstenojot savas ambīcijas par aktiermākslu. Kopā ar jauniešu elku Mailiju Sairiusu viņa spēlēja filmā «Hannah Montana» (2009) – nevienu citu kā pati sevi. Kā jau pierādīja iepriekšējais gads, Svifta ir kā vāveres ritenī: lidmašīnas, pārlidojumi, koncerti visās pasaules malās, labdarības pasākumi utt. «Mūzika man nepieciešama katru dienu. Es nevaru bez tās iztikt. Mūzikā cilvēks var parādīt, kā viņš jūtas. Dažkārt var nemaz nezināt, kā mums patiesībā iet, līdz brīdim, kad kāds parādās un atspoguļo mūsu sajūtas – ja tas tā notiek, tad rodas tava mīļākā dziesma. Tas ir kaut kas īpašs, un man ir tas gods radīt mūziku, kas, iespējams, kādam citam cilvēkam kļūs par viņa mīļāko dziesmu.»

Privātā dzīve pieklibo

Atrast un satikt savu lielo mīlestību nav vienkārši – pat tik slavenai mūziķei kā Sviftai. Viņa pati ir atzinusi, ka nav sastapusi sev piemērotu vīrieti. Nevienas attiecības nav ilgušas vairāk par trim mēnešiem, un neviens no viņas bijušajiem draugiem nav izrādījies viņas mūža vīrietis. Dziedātājas draugu pulkā bijuši tādi sabiedrībā pazīstami vīrieši kā Harijs Stails, Džo Jonass, Kenediju klana pārstāvis Konors Kenedijs, Džons Meijers, Džeiks Gallenhals, Teilors Lautners un pat Džastins Bībers. Viņiem ir kāda kopīga īpašība – viņi visi ir ļoti slaveni un veiksmīgi. Varbūt tas ir šīs nesaderības iemesls? Katrā ziņā mūziķe ir pārliecināta, ka jebkurā gadījumā – vai viņas draugs būs vai nebūs slavens – viņas dzīvē izcelsies haoss. Uz uzdevuma «Glamour» jautājumu, vai dziedātāja aktīvi cenšas nodibināt kādas attiecības, viņa atbildēja: «Es varu kontrolēt tikai savas dziesmas un savu uzvedību. Bet pārējo? Ja es uz kaut ko citu koncentrēšos, tas var beigties traki.»

«Billboard» Top 10:

Teilore Svifta (39,7 miljoni dolāru)Kenijs Česnijs (33 miljoni dolāru)Džastins Timberleiks (31,5 miljoni dolāru)«Bon Jovi» (29,4 miljoni dolāru)«The Rolling Stones» (26,2 miljoni dolāru)Beijonsa (24,4 miljoni dolāru)«Maroon 5» (22,3 miljoni dolāru)Luks Braiens (22,1 miljoni dolāru)Pinka (20,1 miljoni dolāru)10. «Fleetwood Mac» (19,1 miljoni dolāru)