Jau nākamnedēļ, 10.aprīlī, sāksies Latvijas Nacionālais kinofestivāls “Lielais Kristaps” (LK). Tā laikā visā valstī tiks izrādītas vairāk nekā 80 festivālam pieteiktās filmas.
Rīgā par LK mājvietu kļūs k/t “Splendid Palace”, Rīgas Kino muzejs, kur filmas varēs skatīties visu dienu, Latvijas Okupācijas muzejs, Latvijas Dabas muzejs un Paula Stradiņa Medicīnas vēstures muzejs. Savukārt aprīlī un maijā LK dosies arī uz vairāk nekā divdesmit pilsētām Latvijā. Biļešu cenas būs sākot no Ls 0.20 un nepārsniegs divus latus. “Lielā Kristapa” reģionu tūri atbalsta Valsts Kultūrkapitāla fonds.
Festivāla laikā vairākos Latvijas reģionos īpaši plaši tiks izrādīta animācijas filmu programma, demonstrēs arī LK īsfilmu programmu, dokumentālās un spēlfilmas.
Ar brīnišķīgām animācijas filmām LK dosies uz Ikšķili, Ventspili un Jēkabpili, Aloju, Pļavmuižu un Olaini, Suntažiem, Tīnūžiem, Daugavpili, Siguldu, Tukumu, Saulkrastiem, Jelgavu, Lubānu, Malienu, Viesīti, Inčukalnu, Cēsīm, Jumpravu un Irlavu. Tādas īsfilmas kā, piemēram, “Logs” – mistisko trilleri ar skaistiem meliem, “Gūtenmorgens un trešā acs”, kurā varonis dodas psihodēliskā ceļojumā, lai atvērtu trešo aci, kā arī Ilzes Kungas melodramatiski ironisko filmu “Gaismas zīmes” LK vedīs uz Siguldu, Daugavpili, Jēkabpili, Tukumu, Saulkrastiem, Bausku, Tīnūžiem, Cēsīm un Jumpravu.
Latvijas reģionos tiks izrādītas arī vairākas spēlfilmas un dokumentālās filmas. Atkārtoti varēs skatīt melni balto stāstu “Kolka Cool”, filmu “Amaya”, kurā varonis piedzīvo vēl nepieredzētas mīlestības, ilgošanās, prieka un šķiršanās izjūtas, “Seržanta Lapiņa atgriešanās” ar Andri Keišu galvenajā lomā, kā arī “Monsieur Tauriņš” - filmu par omulīgā un apsviedīgā Gunāra Tauriņa piedzīvojumiem Francijā. Dokumentālo filmu programmas ietvaros izrādīs “Vai viegli...pēc 20 gadiem”, kas ir stāsts par leģendārās Jura Podnieka filmas “Vai viegli būt jaunam?” varoņiem pēc 20 gadiem, filmu “Vecmāmiņu koris”, “Nākotne ir pagātnes tagadne”, “Jaguāra kakts”, “Pasaules skaņas”, kā arī Ilonas Brūveres dokumentālo filmu “Versija Vera”