Borata frāze kļūst par Kazahstānas tūrisma reklāmas saukli

© imago images/Stefan Zeitz/Scanpix/LETA

Spārnotais izteiciens no britu komiķa Sašas Barona Koena satīriskajām filmām par kazahu žurnālistu Boratu Sagdijevu teju vienlaikus ar jaunākās kinolentes laišanu klajā kļuvis par Kazahstānas nacionālā tūrisma uzņēmuma "Kazakh Tourism" reklāmas rullīša saukli.

Divas dienas pēc "Borata" otrās filmas pirmizrādes "Kazakh Tourism" laidis klajā reklāmas rullīti, lai piesaistītu tūristus Kazahstānai.

Video vairākkārt dzirdama frāze "Very nice!", ko filmās mēdz lietot Sašas Barona Koena varonis kazahu žurnālists Borats.

Integrēt Borata frāzi "Very nice!" reklāmas kampaņas sauklī "Kazakh Tourism" ierosinājis amerikānis Deniss Kīns, kas savulaik ieradies Kazahstānā apmaiņas programmas ietvaros, bet tagad valstī atvēris ekskursiju biroju, un viņa kolēģis Jermeks Utemisovs, vēsta laikraksts "New York Times".

Uzņēmums tam piekritis, neraugoties uz sašutumu, ko izraisīja pirmā Borata filma.

"Borats 2" tāpat kā 2006.gadā klajā nākusī pirmā filma izsauca Kazahstānas varasiestāžu sašutumu.

Ārlietu ministrija apsūdzēja filmu rasisma un ksenofobijas propagandā.

Strīdi ap Boratu nerimst gadiem ilgi - daļa kazahu Borata Sagdijeva tēlu uzskata par nāciju aizvainojošu, citi iesaka pret viņu izturēties ar humoru vai pat izmantot valsts reklāmā.

Utemisovs uzskata, ka kopš pirmās filmas iznākšanas attieksme pret Sašas Barona Koena daiļradi ir mainījusies.

"Šī ir jauna paaudze. Viņiem ir "Twitter" un "Instagram", viņi sēž "Reddit". Viņi visu saprot, mēs dzīvojam vienā pasaulē, Kazahstāna ir pietiekami globalizēta," sacīja Utemisovs.

Filma "Borats 2" kopš 23.oktobra skatāma straumēšanas pakalpojumā "Amazon Prime".

Izklaide

Šveices Bāzeles kantonā šodien notiek referendums, kurā pilsoņiem jāizlemj, vai tērēt miljoniem eiro starptautiskā Eirovīzijas dziesmu konkursa organizēšanai, ko pretinieki nodēvējuši par valsts naudas izšķiešanu zaimojošam mūzikas pasākumam.

Svarīgākais