Šodien pirmizrāde pirmajai Latvijas un Japānas kopražojuma filmai "Maģiskais kimono"

MĀRIS MARTINSONS: «Taisot Maģisko kimono, man nebija vēlēšanās uztaisīt kasesgabalu. Nebija tā, ka izvēlos vieglu sižetu, divas filmēšanas vietas, populārus aktierus, labu mārketingu un jau iepriekš zinu, ka filma, ja tā var teikt, «aizies» – tā ir visiem labi zināma shēma, kas strādā – neteikšu, ka tas ir brutāli, taču tas ir pragmatisks aprēķins. Šajā projektā nebija aprēķina» © F64

«Es gribēju filmēt Japānā, galvenās lomas atveidotāja gribēja filmēties Rīgā, un rezultātā izveidojām stāstu, kurā tas bija iespējams,» saka Māris Martinsons.

Šodien pirmizrāde pirmajai Latvijas un Japānas kopražojuma filmai Maģiskais kimono, kinoteātros visā Latvijā tā skatāma no 1. decembra. Režisora Māra Martinsona veidotajā stāstā galvenās lomas atveido Kaori Momoi un Isei Ogata, Artūrs Skrastiņš, Alise Polačenko un Andris Keišs. Filmas operators ir Gints Bērziņš.

«Visas trīs filmas, ko esmu veidojis kopā ar šo aktrisi, ir par zaudējumiem. Tā sanāk,» atzīst režisors Māris Martinsons, kuram šī ir jau trešā filma ar starptautiski labi zināmo japāņu aktrisi Kaori Momoi galvenajā lomā, iepriekšējās bija Amaya (2010) un Oki - okeāna vidū (2014). Režisors atzīst, ka apzināti nav vēlējies veidot filmu par vientulību un cilvēka nespēju saņemties pilnvērtīgi dzīvot tālāk pēc sāpīgiem zaudējumiem, turklāt sevi un arī aktrisi uzskata par ļoti jautriem un enerģiskiem cilvēkiem, taču pagaidām viņam «vienkārši šādas filmas sanāk». Viņš cer, ka kādam arī noder šādas filmas. «Taisot Maģisko kimono, man nebija vēlēšanās uztaisīt kasesgabalu. Nebija tā, ka izvēlos vieglu sižetu, divas filmēšanas vietas, populārus aktierus, labu mārketingu un jau iepriekš zinu, ka filma, ja tā var teikt, «aizies» - tā ir visiem labi zināma shēma, kas strādā - neteikšu, ka tas ir brutāli, taču tas ir pragmatisks aprēķins. Šajā projektā nebija aprēķina,» saka režisors. Filmas galvenā varone, pusmūža japāņu sieviete Keiko no Kobes, ierodas Rīgā, lai piedalītos grandiozā kimono šovā, un viņai nākas atrisināt smeldzīgās attiecības ar zudušo vīru. Rīgā esot, viņa iepazīst tās cilvēkus - pārdevējus Centrāltirgū, viesnīcas darbiniekus, radošās sfēras pārstāvjus, arī latviskās tautas vērtības un kultūras mantojumu... «Domāju, ka Maģiskais kimono ļauj ielūkoties dziļāk un iepazīt cilvēkus un saprast, ka jebkas ir iespējams un realizējams, ja vien tu pats to vēlies un notici pats sev. Filma ir daudzkrāsaina un noslēpumaina ne tikai vizuāli, bet arī cilvēcisko norišu un pārdzīvojumu dēļ. Stāsts, kas aizkustina, liek padomāt un iepriecina,» stāsta režisors.

Šo filmu daudzējādā ziņā var uzskatīt arī kā Latvijas, jo īpaši Rīgas, popularizēšanas produktu. «Ja Maģisko kimono kāds nodēvē par tūristus piesaistošu filmu, es to uztveru kā komplimentu. Ja, pateicoties šai filmai, cilvēki brauks uz šejieni, gribēs aplūkot tās vietas, kas redzētas filmā, es būšu priecīgs,» atzīst režisors. Japānas lielākā tūrisma kompānija JTB corporation jau piedāvā ceļojumu uz Latviju, ar iespēju apmeklēt Maģiskā kimono filmēšanas vietas.

Filmas pirmizrāde Japānā notika jau 24. jūnijā, bet pavasarī bija divi īpašie seansi - Rīgā un tās sadraudzības pilsētā Kobē Japānā. «Mums bija svarīgi, lai filma «aiziet» Japānā, jo tur, protams, ir lielāka auditorija,» atzīst filmas režisors. Šī bijusi arī pirmā reize, kad viņš filmējis Rīgā. «Tagad saprotu, kāpēc no ārzemēm brauc filmēt uz Rīgu. Ar brīnišķīgu operatoru šajā pilsētā var taisīt brīnumus.



Izklaide

Ieraugot šādu nosaukumu, ir tikai divas versijas – Mendeļejeva tabulā ir ierakstīts jauns ķīmiskais elements vai radusies grupa, kas spēlē metālmūziku. Kurš ir pareizais variants? Otrais. “Murgu purvs” ir otrais šīs apvienības EP jeb minialbums, kas seko 2021. gada aprīlī izdotajam debijas darbam “Purva metāls”.

Svarīgākais