Aizvadītās nedēļas ceturtdienas un piektdienas vakarā Splendid Palace mūzikas, kokteiļu un kino cienītāju klātbūtnē svinīgi tika atklāta jaunā kino sezona. Tā šogad solās būt vēl krāsaināka nekā citus gadus, jo par sezonas pirmo filmu bija izvēlēta tā pati lente, ar kuru atklāja šāgada Kannu festivālu – Karstās asinis ar kinodīvu Katrīnu Denevu vienā no galvenajām lomām. Arī turpmākie kino notikumi solās būt fascinējoši ar savu vienreizību un drosmi, kas neatstās vienaldzīgus patiesa kino piekritējus.
Vaicāta, vai izvēloties par sezonas atklāšanas filmu Kannu festivāla lenti Karstās asinis, mēs nesperam pārāk drosmīgu soli, kino Splendid Palace kuratore Daira Āboliņa teic: «Latvija vienmēr sevi ir pozicionējusi kā vieta, kurā cieņā tiek turēts labs kino – mēs gribam būt iezīmēti Eiropas kino kartē, un kāpēc gan lai mēs, kam ir šāda kino pils kā Splendid Palace, neizrādītu tādas pašas filmas kā Kannās. Es uzskatu, ka mēs esam šī filmas cienīgi.»
Arī visi nākamie kino notikumi būs brīnišķīgi. Pēc ambiciozā sezonas sākuma līmenis nekļūs zemāks, bet gan pieaugs intriga, un Latvijas kino cienītājiem nāksies iemācīties arī vairākus jaunus vārdus, kas nu jau plaši izskanējuši pasaulē. Splendid Palace izrādīs pasaules festivālu sensāciju – filmu Viktorija, kas ir unikāla ar to, ka tās darbību kamera fiksējusi vienā kadrā. Viktorija jau apbalvota ar Berlināles Sudraba lāci par īpašu māksliniecisko sniegumu operatoru kategorijā (operators Brandts Grovlers). No Vācijas filma izvirzīta arī Oskaram kā labākā ārzemju filma. Režisors Darens Aronofskis, kas pazīstams ar filmām Rekviēms sapnim un Melnais gulbis, sacījis, ka šī filma «satricinājusi viņa pasauli».
Splendid Palace repertuārā ir arī Gaja Ričija jaunākā spiegu filma Vīrs no U.N.C.L.E. Tāpat uz ekrāniem būs skatāms vēl kāds izbijis slepenais aģents, bet nu jau pavisam citā ampluā, Pīrss Brosmans šarmanta mīlnieka lomā, cenšoties atgūt savu aizbēgušo sievu filmā Kā mīlēties ar angli. Laba humora mīļotājiem piemērota būs drosmīgā franču komēdija Šķiršanās franču stilā.
Unikāls notikums kinoteātrī Splendid Palace skatītājus sagaida 2. septembrī – filma Ierašanās (The Visit), kuras pirmizrāde vienlaikus notiks kinoteātros visā pasaulē. Filma ir eksperiments, kas ar dokumentālās filmas līdzekļiem rada ļoti reālistisku priekšstatu par cilvēces un ārpuszemes atnācēju pirmo satikšanos. Filmu veidojis dāņu režisors un autors Maikls Madsens. Daira Āboliņa uzsver, ka tas nav bezgaumīgs stāsts par zaļajiem cilvēciņiem, bet gan uz zinātni balstīta kinolente.
No 19. septembra uz Splendid Palace ekrāniem būs skatāma Pītera Grīneveja filma par pasaules slaveno rīdzinieku Sergeju Eizenšteinu, kas jau paguvusi satricināt arī Berlīnes kinofestivāla publiku, – Eizenšteins Gvanahvato. Savukārt rudenī būs iespēja redzēt autobiogrāfisku filmu Amy par talantīgās dziedātājas Emijas Vainhausas dzīvi. Vēl novembrī pirmizrāde filmai par Daini – Īvānos, un viena no šīs sezonas lielākajām Eiropas kino intrigām – Paolo Sorrentīno filmas Jaunība pirmizrāde.
Līdzīgi kā citus gadus Splendid Palace šajā sezonā būs galvenā mājvieta vairākiem publikas iemīļotiem kinofestivāliem. «Katrs no tiem mums vienmērir svētki un patiesi skaistas emocijas,» uzsver SIA Rīgas nami vadītāja Vineta Verika, 17. septembrī visus aicinot uz starptautisko kinofestivālu Baltijas pērle. No 15. oktobra Splendid Palace sāksies RigaIFF, vēl oktobrī skatītājus priecēs arī Berlināle un Starptautiskais Manhetenas īsfilmu festivāls ar tiešo balsošanu no zāles.
Viedoklis
Daira Āboliņa: «Mēs esam tas, ko mēs skatāmies, ko patērējam, bieži vien pat nepamanot, ka iepretim kaut kam daudz būtiskākam esam izvēlējušies tikai ārējo čaulu. Tāpēc ir svarīgi aiz kino spozmes nepazaudēt tā īsto jēgu un saturu. Kino industrijā strādā daudz cilvēku, kuri spēj diagnosticēt mūsdienu sabiedrības fobijas, tendences un sociālās problēmas – bieži tieši kino ir tas, kas pirmais sāk runāt par vājajām vietām un nozīmīgākajiem procesiem sabiedrībā. Spilgts piemērs tam ir filma Karstās asinis, kas vērš uzmanību uz notiekošo ne tikai kaut kur Amerikā, bet arī šeit pat Latvijā – vecāki kļūst arvien bezatbildīgāki, nepieauguši un neirotiskāki, tāpēc bērni ir spiesti par viņiem uzņemties atbildību. Cilvēki ir kūtri uz mācīšanos tradicionālajā izpratnē, taču tas, ka kino viņus satrauc un viņi tā iespaidā raud, liecina, ka viņu spēja just ir iekustināta. Ne tikai šī filma, bet arī viss pārējais Splendind Palace repertuārs ir mēģinājums pievērst uzmanību tam, kas notiek mums apkārt. Iesaku atrast laiku un uzklausīt vienu vai otru no lielajiem Eiropas meistariem, uztverot to kā sarunu un meditāciju, kas mūs pilnveido un saviļņo.».