Latvijā veikts pētījums, lai noskaidrotu, kas nosaka jogurta izvēli Latvijas patērētāju vidū un vai patērētāji pievērš uzmanību tam, cik procentu ogu ir viņu mīļākajā jogurtā.
Pētījums parādīja, ka 72% gadījumu jogurta izvēli nosaka tā garša, savukārt otrs svarīgākais nosacījums ir tas, vai jogurtā ir ogas, uz ko norādīja 43% respondentu. 35% aptaujāto pievērš uzmanību jogurta biezumam, 20% - tauku saturam jogurtā, 16% - enerģētiskajai vērtībai, 12% - jogurta sastāvam, bet 6% aptaujāto jogurtu izvēlas pēc citiem nosacījumiem. 8% aptaujāto norādīja, ka paši neiegādājas vai arī nelieto jogurtu.
38% respondentu atzina, ka viņiem ir grūti pateikt, cik procentus ogu satur viņu mīļākais jogurts, savukārt pareizi minēja 47% respondentu, norādot, ka ogu saturs jogurtā parasti ir līdz apmēram 7%. Tikai 15% respondentu norādīja, ka, viņuprāt, jogurtā ir vairāk par 7% ogu.
Uz jautājumu, vai izvēlētos jogurtu, kas satur vairāk ogu nekā citos jogurtos, apstiprinoši atbildēja 76% respondentu, no kuriem 40% norādīja, ka drīzāk izvēlētos jogurtu ar lielāku ogu saturu, bet 36% apgalvoja, ka noteikti izvēlētos jogurtu ar lielāku ogu daudzumu. Turklāt pētījums parādīja, ka jogurtu ar lielāku ogu saturu drīzāk vai noteikti izvēlētos kā sievietes (attiecīgi 42% un 37%), tā arī vīrieši (attiecīgi 36% un 34%).
Pētījumu veikusi firma „Valio”, Somijā senākais un lielākais piena pārstrādes uzņēmums.