Pētījums: Gandrīz visi Latvijas piena lietotāji pērk Latvijā ražotu pienu

Uzņēmuma "Rīgas piena kombināts" veiktais pētījums atklājis vairākus interesantus faktus: pienu Latvijā regulāri lieto deviņi no desmit iedzīvotājiem; pienam uzticīgākie ir jaunieši vecumā līdz 19 gadiem; divām trešdaļām piena baudītāju ir svarīgi zināt piena ražošanas valsti.

Gandrīz deviņi no desmit Latvijas iedzīvotājiem savā uzturā lieto pienu, bet aptuveni 30% lieto vismaz glāzi piena dienā. Gandrīz divām trešdaļām (70%) Latvijas piena lietotāju ir svarīga piena ražošanas valsts un gandrīz visi (96%) piena lietotāji pērk Latvijā ražotu pienu. Mana Saime Piena paradumu pētījums atklāj Latvijas iedzīvotāju piena lietošanas veidus un to, kas piena baudītājiem Latvijā ir svarīgs.

Pienu caurmērā vairāk lieto ārpus Rīgas dzīvojošie iedzīvotāji - gandrīz divas trešdaļas cilvēku lieto vismaz 2 - 6 glāzes piena nedēļā, kas ir pretēji aptuveni nedaudz vairāk par pusi iedzīvotāju Rīgā. Interesanti, ka piena lietošanā nav būtisku atšķirību dažādās vecuma grupās. Jāatzīmē vienīgi, ka jaunieši vecumā līdz 19 gadiem lieto teju visvairāk piena, bet cilvēki vecumā no 20 līdz 29 gadiem, savukārt, lieto vismazāk pienu. Interesanti, ka visvairāk pienu ikdienā lieto cilvēki ar augstākajiem ienākumiem (virs 600 Ls) - vairāk kā divas trešdaļas cilvēku lieto vismaz 2 - 6 glāzes piena nedēļā. Salīdzinājumam, cilvēkiem ar ienākumiem līdz 150 Ls šis skaitlis ir 55%.

Pētījums parāda, ka gandrīz divām trešdaļām (70%) Latvijas piena lietotāju ir svarīga piena ražošanas valsts un šis faktors ir nedaudz svarīgāks sievietēm nekā vīriešiem (73% pret 67%). Vismazāk piena ražošanas valsts interesē cilvēkus ar ienākumiem līdz 150 Ls (63%), bet citās ienākumu grupās būtisku atšķirību nav. Jāatzīmē arī, ka latviešu valodā runājošajiem cilvēkiem piena ražošanas valsts ir daudz svarīgāka nekā krievu vai citā valodā runājošajiem piena cienītājiem (77% pret 59%).

Gandrīz visi (96%) piena lietotāji pērk Latvijā ražotu pienu, bet trešdaļa (32%) pērk arī Lietuvā ražoto pienu. Igaunijā ražotais piens izpelnījies 17% lietotāju uzticību, bet citu Eiropas Savienības valstu pienu pirkuši tikai 5% Latvijas piena lietotāju. Latvijas pienam visuzticīgākie ir jaunieši vecumā līdz 19 gadiem - visi (100%!) teikuši, ka pērk Latvijā ražotu pienu un būtiski mazāk lieto Lietuvā un Igaunijā ražotos produktus. Latvijas pienu iecienījuši cilvēki ar visdažādākajiem ienākumu līmeņiem, bet Lietuvas pienu vismazāk pērk iedzīvotāji ar augstākiem ienākumiem - 27% ar ienākumiem no 400 - 600 Ls un 21% ar ienākumiem virs 600Ls, pretēji, piemēram, 42% piena lietotāju ar rocību no 151 līdz 250 Ls mēnesī. Gan latviešu, gan krievu un citās valodās runājošie cilvēki vienlīdz lielā mērā izvēlas Latvijā ražoto pienu (96%), bet krievu un citās valodās runājošie vairāk nesmādē arī Lietuvas ražojumus (40% pret 27% latviešu) un Igaunijas pienu (24% pret 13 % latviešu).

Aptuveni puse (47%) Latvijas iedzīvotāju pienu lieto tīrā veidā un dzer vienu pašu, kā arī tikpat cilvēku to pievieno kafijai. Aptuveni trešdaļa (37%) piena baudītāju to lieto kā deserta sastāvdaļu, bet katrs desmitais (11%) Latvijas piena lietotājs to pievieno tējai. Turklāt jāatzīmē, ka gan kafijai, gan tējai pienu vairāk pievieno sievietes nekā, proti, 55% pret 39% kafijai un 15% pret 7% tējai. Tīrā veidā pienu visvairāk dzer jaunieši vecumā līdz 19 gadiem (63%).

Divas trešdaļas cilvēku pienu lieto, jo viņiem tas vienkārši garšo, bet viena trešdaļa atzīst, ka tas ir vērtīgs uzturvielu un minerālvielu avots. Aptuveni piektdaļai iedzīvotāju piena lietošana ir ieradums, bet 7% iedzīvotāju atklājuši, ka piens tiem palīdz mazināt spriedzi pēc saspringtas darba dienas. Piens visvairāk garšo jauniešiem līdz 19 gadu vecumam (84%) un ir lielākā cieņā ārpus Rīgas ("Man tas garšo" atbild 76% cilvēku laukos pret 62% Rīgā).

Izklaide

Muzikālā apvienība “Ēriks Palkavnieks & Popkorni” izdevuši savu otro kopdarbu “Reiss uz Londonu”. Šis ir turpinājums TV personības Palkavnieka un viņa draugu iesāktajai sadarbībai vasarā, kad tika izdots debijas singls “Netveramā”.

Svarīgākais