Alus tirgus šogad samazinājies par 11%

© Scanpix

Latvijas alus tirgus deviņos mēnešos samazinājies par gandrīz 11%, salīdzinājumā ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu, savukārt līdz gada beigām sagaidāms vēl straujāks tirgus kritums, informē AS "Aldaris" un Latvijas alus darītāju asociācijas valdes priekšsēdētāja Ināra Šure.

Vērtējot alus kategoriju attīstību, šogad deviņos mēnešos visā Latvijā neliels pieaugums (+3.6%) vērojams stiprā alus segmentā, savukārt pieaugums ekonomiskās klases alus segmentā bijis vēl niecīgāks (+0.6%).

Latvijas iedzīvotājam tendence pusdienot vai vakariņot mājās vienmēr bijusi tipiska, bet pašreizējos ekonomikas apstākļos tā izpaužas vēl spilgtāk - mucu alus tirdzniecības apjomi izklaides vietās, restorānos un bāros šogad deviņos mēnešos samazinājušies ievērojami - pat par 30%, norāda I.Šure.

"Šogad alus tirgū īpaši spilgti izpaužas sīvā konkurence, ko var pamanīt tirdzniecības vietās milzīgo un dažādo atlaižu veidā. Alus darītāji gatavi pat ziedot ieņēmumus, lai iekarotu papildus tirgus daļu vai nosargātu esošo. Ekonomikas lejupslīde likusi sarosīties arī nelegālā alkohola tirgotājiem, kuri gatavi iekarot alus tirgu ar daudz lētāku kontrabandas alu no Latvijas tuvējām kaimiņvalstīm. Par savām bažām esam informējuši arī tiesībsargājošās instances," norāda "Aldaris" valdes priekšsēdētāja.

Neskatoties uz sīvo konkurenci, Latvijas lielākajai alus darītavai "Aldaris" šogad deviņos mēnešos izdevies saglabāt tirgus daļu faktiski iepriekšējā gada līmenī, kas skaidrojams ar pārdomātu pārdošanas stratēģiju, piedāvājot alus cienītājiem pievilcīgu produktu klāstu, gan iepakojumu, gan cenas ziņā. Arī nākamgad alus cienītājus plānots pārsteigt ar daudz jaunumiem.

"Lielas cerības Latvijas alus darītāji lika uz laika apstākļiem šovasar, kas, diemžēl tāpat kā divreizējs akcīzes nodokļa pieaugums alum šogad, mūs pievīla. Esam gandarīti, ka nākamā gada budžeta projektā nav paredzēts akcīzes pieaugums alum, kas ļauj ar cerībām raudzīties nākotnē. Veiksmīgas uzņēmējdarbības viens no pamatprincipiem ir prognozējama uzņēmējdarbības vide. Nākamgad mēs vairs negaidām papildus triecienus nodokļu veidā, kā arī ceram beidzot Latvijā sagaidīt patiesi siltu vasaru, lai varētu to izbaudīt ar glāzi nacionāla dzēriena un gūt pozitīvas emocijas " rezumē "Aldaris" valdes priekšsēdētāja.

Izklaide

Muzikālā apvienība “Ēriks Palkavnieks & Popkorni” izdevuši savu otro kopdarbu “Reiss uz Londonu”. Šis ir turpinājums TV personības Palkavnieka un viņa draugu iesāktajai sadarbībai vasarā, kad tika izdots debijas singls “Netveramā”.

Svarīgākais