Piektdiena, 26.aprīlis

redeem Alīna, Rūsiņš, Sandris

arrow_right_alt Izklaide \ Gardēžiem

Pētījums: Latvijā alu dzer teju 70% pircēju

© f64

Jaunākā nozares apskata “Maxima mazumtirdzniecības kompass” dati liecina, ka alu kopumā patērē vairāk nekā puse jeb 66% Latvijas iedzīvotāju. Visvairāk iedzīvotāji ir iecienījuši gaišo alu, Latvijā tas ir pieprasītāks nekā citās kaimiņvalstīs. Tai pat laikā būtiski augusi craft jeb amata alus popularitāte - šī gada pirmajā pusē tā pārdošanas apjomi palielinājās par 159% pret atbilstošo periodu pirms gada.

Zane Kaktiņa, “Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta vadītāja, norāda: “Salīdzinot alus patēriņu pēc uzņēmuma pārdošanas datiem, redzam, ka Latvijā gaišais alus veido lielāko daļu jeb 87,7% no alus pārdošanas apjomiem. Jāatzīst, ka gaišais alus ir vispieprasītākais alus visās Baltijas valstīs, Igaunijā tas veido 87,0% no kopējā apgrozījuma. Savukārt Lietuvas iedzīvotāji to patērē krietni mazāk - no pārdotā alus apjoma tas sastāda 76,4%.”

Lietuvā, salīdzinot ar citām Baltijas valstīm, pieprasītāks ir tumšais alus, tā popularitāte pēdējo gadu laikā pieaugusi visās Baltijas valstīs. Interesanti, ka Igaunijā un Lietuvā krietni populārāks nekā Latvijā ir kviešu alus. Lietuvas iedzīvotāji vairāk sākuši iecienīt bezalkoholisko alu - tā apgrozījums no kopējā pārdotā alus apjoma palielinājies gandrīz piecas reizes.

“Maxima Latvija” pārdošanas dati norāda, ka alus pērn veidoja 3,4% no pirkumu groza, kas ir par 0,4 procentpunktiem vairāk nekā gadu iepriekš. Viens no faktoriem, kas varēja veicināt alus pieprasījumu, ir pērnā gada īpaši karstā vasara. Salīdzinot patēriņu starp Baltijas valstīm, redzams, ka Lietuvā iedzīvotāji alum atvēl lielāku daļu no sava pirkuma groza nekā citas Baltijas valstis jeb 3,9%, savukārt Igaunijas iedzīvotāji - 3,3%.