Latvijā 94% aptaujāto iedzīvotāju izvēlas vietējo zīmolu alu, liecina mazumtirgotāja "Maxima Latvija" nozares apskats "Maxima mazumtirdzniecības kompass".
Aptaujā noskaidrots, ka 34% aptaujāto iedzīvotāju Latvijas zīmolu alu izvēlas tā ierastās garšas dēļ, 26% aptaujāto iedzīvotāju vietējo alu izvēlas plašā piedāvājuma dēļ, bet 25% to izvēlas augstās kvalitātes dēļ.
Aptaujas dati liecina, ka ārvalstu zīmola alu izvēlas 24% respondentu. Vīrieši (28%) biežāk nekā sievietes (19%) patērē ārvalstu zīmolu darināto alu. Tie respondenti, kuri iegādājas ārvalstu brūvējumus, norādījuši, ka visbiežāk izvēlas čehu alu (22%). Tāpat iedzīvotāji izvēlas arī beļģu (17%), vācu (16%), dāņu (12%), nīderlandiešu (7%) un īru (5%) alu.
"Maxima mazumtirdzniecības kompass" ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā "Maxima Latvija" eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē. Apskats tapis, balstoties uz "Maxima Latvija" datiem, kā arī piesaistot tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes un citiem avotiem. Pētījums par dzērienu nozari veikts sadarbībā ar alus darītavu "Valmiermuiža".
Pētījums veikts šī gada aprīlī, un tajā piedalījās 1005 respondenti vecumā no 18 līdz 75 gadiem.