10 veselīgas alternatīvas taviem mīļakajiem našķiem

 
©Pixabay

Garšīgas lietas, veicot nelielas izmaiņas, var padarīt par veselīgām, bet nezaudējot to labo garšu, iesaka "Rimi Gardēži".

1. Kartupeļu čipsi - popkorns

Nomaini ierastos kartupeļu čipsus pret popkronu. Popkornā ir mazāks tauku un kaloriju sastāvs - tikai atceries, veikalā iegādātais popkorns ar garšvielām nebūs tik veselīgs. Iesakām pagatavot popkornu bez garšvielām un taukvielām, pēc tam uzberot čili piparus un kaltētu baziliku. Ja vēlies to ēst saldu - uzpilini nedaudz medus un pārkaisi ar kanēli.

2. Konfekšu batoniņi - tumšā šokolāde

Tumšā šokolāde ne vien satur mazāk kaloriju, bet ir arī veselīga un dod tavam organismam daudz labuma.

3. Saldējums - saldēts jogurts vai banānu saldējums

Jogurta saldējumi būs liesāki, bet garšos tikpat lieliski!.

Ja vēlies izvairīties no piena produktiem vispār, iesakām izmēģināt banānu saldējumu jeb, kā to dēvē internetā, nicecream. Lai to pagatavotu sagriez 2 vidējus vai 1 lielu gatavu banānu šķēlītēs un sasaldē. Pēc tam ieliec to blenderī un pievieno iecienītāko garšu - kakao vai citus augļais vai ogas, nedaudz medus, kanēli... jebko, ko sirds kāro! Sablenderē - un tas arī viss! Ēd nekavējoties vai arī ieliec saldētavā dzesēties - šis saldējums kūst ļoti ātri.

4. Cepumi - pašgatavoti enerģijas batoniņi

Dateles enerģijas batoniņos strādās kā dabīgs saldinātājs - to saldā karamelei līdzīgā garša ir diezgan intensīva, tādēļ papildu cukuru nav nepieciešams pievienot.

5. Kartupeļu čipsi - citu dārzeņu čipsi

Ja parastais popkorns neiet pie sirds, iesakām mājās pagatavot čipsus no citiem dārzeņiem (vai pat augļiem!). Iesakām saldo kartupeļu (batāšu) un kale salāt čipsus. Saldais kartupelis jāsagriež pēc iespējas plānākās šķēlītēs, var apkaisīt ar garšvielām, piemēram, papriku, un tad jācep krāsnī, kamēr kraukšķīgs. Nebaidies no saldajiem čipsiem - no mango un banāniem sanāk itin gards kraukšķīgais deserts.

6. Ledenes - saldētas vīnogas

Ja kārojas ko saldu, tad vislabākā opcija ir uzņemt cukuru o augļiem un ogām. Vasarā būtu grēks atteikties no gardajām zemenēm un ķiršiem. Bet, ja kārojas ko vēl saldāku iesakām vīnogas - turklāt, tās sasaldējot, tās būs līdzīgas cukura ledenēm.

7. Pankūkas - banānu alternatīva

Ierastās brīvdienu pankūkas var pagatavot daudz veselīgāk, bet lielisko garšu tās nezaudēs - ņem 1 gatavu banānu (jo plankumaināks, jo labāk), sastampā ar dakšiņu. Iemaisi vai nu ātri vārāmās brokastu pārslas vai arī sablenderētas auzu pārslas. Pievieno nedaudz medus, sojas piena un kanēļa. Ja pievienosi kakao, sanāks gardi šokolādīgas. Cept atceries veidot samērā plānas pankūkas, lai tās varētu izcepties vienmērīgi.

8. Gāzētā limonāde - ūdens

Šī pārmaiņa, protams, ne vienmēr ir tik viegla - it īpaši gadījumos, kad gazētās limonādes esi pieradis dzert regulāri un bieži. Tādēļ iesakām vai nu pievienot aukstam ūdenim kādu citrona, apelsīna vai gurķa šķēli vai arī pagatavot limonādi pašam. Piepildi blenderi ar pudeni, sagriez tajā 1/4 līdz 1/2 citrona, pievieno medu saldināšanai. Ieber zemenes, mellenes vai citas ogas pēc izvēles. Visu kārtīgi sablenderē. Ja nepieciešams, izkās caur sietiņu. Pasniedz aukstu ar piparmētru lapiņām un ledu.

9. Kartupeļu biezenis - puķkāpostu biezenis

Gatavojot puķkāpostu biezeni, cep cepeškrāsnī, novāri, sautē vai tvaicē puķkāpostus un sablenderē. Tā kā tajos ir vairāk ūdens, neiesakām pievienot saldo krējumu vai pienu, jo tādējādi iznāks vairāk kā mērcīte. Ja vēlies, lai tas būtu vēl biezāks, vari, izmantojot marli vai tīru audumu, nedaudz izspiest ūdeni no biezeņa.

10. Makaroni - cukini nūdeles

Pateicoties virtuves jaunākajiem rīkiem, makaronu vietā vari pagatavot nūdeles no cukini vai citiem dārzeņiem.