Pēc “Zelta mikrofona” saņemšanas nominācijā “2004. gada labākais tautas vai pasaules mūzikas albums” etnogrupa “Ogas” palielinājusi apgriezienus, uzsākot sadarbību ar ģitāristu Armandu Alksni projektā “Roka saknes Lejaskurzemē”. Tajā jaunās versijās tiks ieskaņotas vairāk un mazāk dzirdētas Rucavas kultūrtelpas melodijas – pirmā jau nodota klausītāju vērtējumam.
2024. gada nogalē etnogrupa “Ogas” sadarbībā ar biedrību “Sabiedrības attīstības centrs” un tās vadītāju Inetu Stadgali piedalījās “Nodibinājums Liepāja 2027” izsludinātajā projektu konkursā un ieguva finansējumu 12 Rucavas tradicionālo melodiju aranžēšanai. Projekta mērķis ir dot jaunu elpu Liepājas puses rokmūzikas tradīcijām un radīt jaunas iniciatīvas, savienojot roku ar etnomūziku. “Ogas” šo projektu realizē kopā ar ģitāristu, Liepājas rokmūzikas leģendu Armandu Alksni. Šī projekta nosaukums ir “Roka saknes Lejaskurzemē”, un tas tiks realizēts 2025. gada garumā. Nupat nācis klajā pirmais singls “Pēterītis” (“Kur tu biji, Pēterīti?”) - kā dāvana Liepājai 400 gadu jubilejā.
Pirmais jaunā projekta singls “Ogām” padevies varen sprigans, enerģisks un atmiņā paliekošs, kas īpaši sakāms par piedziedājumu un abu “galveno ogu” - Igetas Ozoliņas (balss, kokle) un Ilzes Jurjānes-Lapkovskas (vijole, balss) - sniegumu, kā arī, protams, Armanda Alkšņa nemirstīgo ģitārspēli. Ierakstā vēl piedalījušies “Ogu” mūziķi Agate Paštore (akordeons), Elīna Līce (akustiskā ģitāra), Artūrs Uškāns (basģitāra, balss) un Kristaps Karps (bungas), kā arī Rucavas etnogrāfiskais ansamblis. Producents - Artūrs Uškāns.
Interesanti, ka “Pēterīša” aranžējumā “Ogas” izmantojušas Latvijas Nacionālās bibliotēkas Mākslas un mūzikas centra skaņu ierakstu studijā 2015. gada 1. decembrī veikto ierakstu, kurā skan Rucavas etnogrāfiskā ansambļa dziedātāju balsis. “Rucavas dziedātājas padara aranžējumu stilistiski bagātīgu un palīdz atklāt dziesmas jestro, dauzonīgo saturu. Armanda Alkšņa īpašais ģitāras skanējums iezīmē rokmūzikas līniju, savukārt grupas mūziķu spēlētie tautas instrumenti - vijole, akordeons, kokle saglabā etniskās noskaņas,” skaidro Igeta Ozoliņa.