TOP 3 maldīgi stereotipi par "millennials" paaudzi
 

Millennials jeb tūkstošgades paaudze ir pašreiz viena no lielākajām ekonomiski aktīvajām sabiedrības daļām pasaulē. Tie ir cilvēki, kas dzimuši laika periodā no 1980. gada līdz 2000. gadam, taču dažādās valstīs tūkstošgades paaudzes nodalītās robežas un definīcijas mēdz atšķirties. Lielākā daļa starptautisko pētījumu un ārvalstu mediji ir vienisprātis par millennials paaudzei piemītošajām īpašībām. Tipisks mileniālis ir raksturots šādi: ar sevi apmāts jeb narcistisks divdesmitgadnieks, kurš sagaida atzinību tikai par to, ka eksistē, darbavietu maina ik pēc pāris mēnešiem, visu laiku pavada telefonā un nedomā par nākotni vai finansēm.

Stereotips: millennials paaudze ir selfiju taisītāji

Taisnība, ka mūsdienās telefons ir neatņemama dzīves sastāvdaļa, kurā glabājas kontakti, atmiņas, ikdienā nepieciešamie rīki, piemēram, sabiedriskā transporta kustību saraksts, mobilā banka, navigācijas aplikācija WAZE, Mobilly un citas nozīmīgas aplikācijas. Daļai cilvēku tas ir pat iztikas pelnīšanas rīks. Taisnība, ka mileniāļiem neatņemama ikdienas sastāvdaļa ir viedtālrunis, bet nav taisnība, ka mileniāļi telefonu izmanto tikai selfiju jeb pašbilžu uzņemšanai. Tūkstošgades paaudzes pārstāvji notikušajā pirmajā millennials meetup Latvijā apliecināja, ka lielākoties izmanto telefonu saziņai (68%), kā arī darbam (14%) un sociālajiem tīkliem (16%), bet tikai 3% atbildēja, ka izmanto telefonu galvenokārt fotogrāfiju uzņemšanai.

TechChill valdes locekle Marija Ručevska atzina, ka mobilās ierīces un mūsdienu tehnoloģiju sasniegumi ir atvieglojuši visas tehniskās lietas, lai tām nebūtu jāvelta domas vai enerģija. Ne velti mileniāļu vidū ir izteiciens “there’s an app for that” jeb tā izdarīšanai ir izveidota aplikācija. Tika apskatīti jaunākie pakalpojumi, kurus mileniāļi labprātāk izmanto tradicionālo pakalpojumu vietā. Piemēram, taksometru izsaukt ar aplikācijas palīdzību, nevis zvanot; maksājumus veikt mobilās bankas aplikācijā, nevis datorā (kur nu vēl filiālē); pasūtīt ēdienu ar viena klikšķa palīdzību, nevis doties uz veikalu iepirkties. Tagad mileniāļu vajadzībām izveidots pat speciāls pensiju 2. līmeņa plāns “Millennials”, kas pats maina ieguldījumu stratēģiju atbilstoši klienta vecumam, un līdz ar to, gadiem ejot, cilvēkam pašam nav jāmaina pensiju plāns. Tāpat tika aplūkoti arī citi pakalpojumi, kas transformējušies līdz ar šīs paaudzes paradumiem.

 
Turpinājumu lasi nākošajā lapā