Apple pārdošanas apjomi Baltijā pārsniedz 28,4 miljonus eiro

Tehnoloģiju zīmols Apple šogad vēl vairāk nostiprinājis savas pozīcijas Lietuvas, Latvijas un Igaunijas tirgū, gada pirmajos 11 mēnešos, apgrozījumam sasniedzot 28,4 miljonus eiro.

Tas ir gandrīz divas reizes lielāks par pagājušā gada kopējo apgrozījumu, kas bija 15,3 milj. eiro. Savukārt, salīdzinot ar 2009. gadu, kad pārdošanas apjoms bija 8 milj. eiro, vērojams 258 procentu pieaugums.

Šī gada pirmajos 11 mēnešos Baltijas valstīs kopumā pārdoti jau 21 500 iPad un iPad 2 planšetdatoru – aptuveni 65 planšetdatori katru dienu, un 15 500 Apple datoru. Vispopulārākie datoru modeļi – MacBook Pro un Macbook Air. Salīdzinot ar visu 2010. gadu, Apple datoru pārdošanas apjomi Baltijas valstīs jau tagad ir strauji kāpuši par aptuveni 40 procentiem. Pavisam Baltijas valstīs 2010. gadā tika pārdoti 11 tūkstoši Mac datoru.

Kā apgalvo AVAD Baltic direktors Toms Palšis, līdzko tirgū parādījās planšetdatori iPad un iPad 2 un, strauji pieauga to pārdošanas apjoms, pirmajā ceturksnī bija nedaudz samazinājies Mac datoru pārdošanas pieauguma temps. Tomēr divos pārējos ceturkšņos datoru pārdošanas apjomu līkne atgriezās iepriekšējā līmenī, domājams, tāpēc, ka iPad planšetdatorus atklāja jauni lietotāji, kuri līdz šim varbūt pat nelietoja Mac datorus.

AVAD Baltic vadītājs, kurš šī gada sākumā prognozēja divkāršu pieaugumu, apgalvo, ka apgrozījums 28,4 miljonu eiro apmērā priecē, tomēr tas nav bijis negaidīts.

Vairs nepārsteidz fakts, ka Apple apgrozījuma pieaugums Baltijas valstīs ir līdzīgas tam, kāds tas vērojams visā pasaulē – katru gadu tas dubultojas. Šajā gadā to ietekmēja arī iPad un iPad 2 ienākšana mūsu reģionā. Ļoti universālā Apple planšetdatora pārdošanas apjomi pārsniedza mūsu cerības – tie bija lielāki, nekā prognozējām. Šajā gadā iPad 2 ir kļuvis par vislabāk pārdodamo produktu planšetdatoru kategorijā Baltijas valstīs, norāda Palšis, piebilstot, ka gads vēl nav beidzies un vēl ir priekšā pašas karstākās tirdzniecības nedēļas.

Svarīgākais