"Eurostat": Latvijā otrajā ceturksnī bijusi krietni straujāka IKP izaugsme nekā ES vidēji

© Romāns Kokšarovs/F64

Latvijā šogad otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pirms gada bijis krietni straujāks iekšzemes kopprodukta (IKP) pieaugums nekā Eiropas Savienībā (ES) vidēji, liecina trešdien publiskotie ES statistikas pārvaldes "Eurostat" sākotnējie dati, kas apkopoti par 21 bloka zemi.

Pēc sezonāli izlīdzinātajiem datiem, Latvijas IKP 2019.gada otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu pirms gada palielinājies par 3%.

Straujākais ekonomikas pieaugums otrajā ceturksnī fiksēts Ungārijā (+5,1%), Rumānijā (+4,6%), Polijā (+4,1%), Lietuvā (+4%), Bulgārijā (+3,3%) un Kiprā (+3,2%).

Gada izteiksmē IKP otrajā ceturksnī pieaudzis visās ES dalībvalstīs, par kurām ir pieejami dati, izņemot Itālijā, kur tas saglabājies nemainīgs.

Eiropas lielākajā ekonomikā Vācijā otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar iepriekšējā gada otro ceturksni IKP audzis par 0,4%, bet salīdzinājumā ar pirmo ceturksni tas samazinājies par 0,1%.

Ceturkšņa salīdzinājumā IKP otrajā ceturksnī vēl samazinājies Zviedrijā, kur arī fiksēts 0,1% kritums, un Lielbritānijā, kur ekonomika sarukusi par 0,2%, bet Itālijā IKP saglabājies nemainīgā līmenī.

Straujākā ekonomikas izaugsme šajā periodā bijusi Ungārijā (+1,1%), Rumānijā (+1%), Somijā un Lietuvā (abās valstīs +0,9%), kā arī Latvijā, Dānijā un Polijā (visās valstīs +0,8%).

ES ekonomika otrajā ceturksnī salīdzinājumā ar attiecīgo periodu 2018.gadā pieaugusi par 1,3%, bet eirozonas ekonomika - par 1,1%. Salīdzinājumā ar pirmo ceturksni IKP gan ES, gan eirozonā palielinājās par 0,2%.

Dati par Grieķiju, Horvātiju, Igauniju, Īriju, Luksemburgu, Maltu un Slovēniju nav pieejami. Gada izteiksmē aprēķinam par Nīderlandi izmantoti pēc darba dienām pielāgoti dati.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais