Lietuvas Seima spīkers: Būs jāatjauno nojauktais Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posms

© annca/pixabay.com

Lietuvas valsts dzelzceļa kompānijai "Lietuvos geležinkeliai" būs jāatjauno Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posms, par kura nojaukšanu Eiropas Komisija (EK) tai noteikusi nepilnu 28 miljonu eiro naudassodu, trešdien paziņojis Lietuvas Seima spīkers Viktors Pranckietis.

"Acīmredzot mums tas būs jāatjauno," Pranckietis sacīja intervijā radiostacijai "Žiniu radijas".

Viņš piebilda, ka pavasarī teicis, ka atjaunot Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posmu varētu būt lētāk nekā maksāt sodu, taču "vilciens jau bija aizbraucis un mēs zinājām, ka sods tiks noteikts".

Lietuvas parlamenta priekšsēdētājs arī pauda šaubas, ka gandrīz desmit gadus pēc dzelzceļa posma nojaukšanas varētu tikt saukti pie atbildības politiķi, kuri par to pieņēma lēmumus.

Kā ziņots, Latvija iesniegusi Lietuvai notu par dzelzceļa satiksmes atjaunošanu starp Mažeiķiem un Reņģi. Minētais sliežu ceļa posms tika nojaukts 2008.gadā. Latvija uzskata, ka tādējādi Lietuva negodīgi ierobežojusi mūsu valsts iespējas konkurēt dzelzceļa kravu pārvadājumu jomā.

Digitalwunder/piabay.com

Savukārt EK Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmumam "Lietuvos geležinkeliai" par konkurences ierobežošanu dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgū, likvidējot Mažeiķu-Reņģes sliežu ceļu, noteikusi nepilnu 28 miljonu eiro naudassodu. Lietuva vēl nav izlēmusi, vai šo EK lēmumu pārsūdzēt tiesā.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.