Igaunijas parlaments (Rīgikogu) pirmdien ratificēja Baltijas valstu valdību līgumu, kas paredz uzbūvēt dzelzceļa savienojumu "Rail Baltica".
Par līguma ratifikāciju balsoja 63 deputāti, bet pret - 20 deputāti. Neviens neatturējās.
Trīs Baltijas valstu premjerministri janvāra beigās parakstīja līgumu par "Rail Baltica" projektu, kurā izklāstīti tā attīstības termiņi, maršruts un vairākas tehniskās detaļas. Līgums vēl jāratificē Latvijas un Lietuvas parlamentiem.
Starpvaldību līgums ir nepieciešams, jo ir daži jautājumi, kurus kompānijas nevar noregulēt "Rail Baltica" kopuzņēmuma akcionāru līgumā, iepriekš norādīja Igaunijas valdības preses dienests.
Līgums regulē būvējamās dzelzceļa infrastruktūras un zemes zem tās īpašumtiesības, kā arī būvniecības finansēšanas apstākļus. Tāpat tas nodrošina pieeju "Rail Baltica" infrastruktūrai un sniedz vispārējas vadlīnijas projekta vadībai, lai noteiktu infrastruktūras operatoru.
Kopējās projekta izmaksas Igaunijas teritorijā tiek lēstas ap 1,3 miljardiem eiro. Igaunijas ieguldījums ir 250 miljoni eiro, bet līdz 85% no projekta izmaksām segs Eiropas Komisijas finanšu instruments "Connecting Europe Facility".
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Plānots, ka pa jauno dzelzceļa līniju pasažieru vilcienu ātrums varēs sasniegt 240 kilometrus stundā, bet kravas vilcienu - 120 kilometrus stundā.
Jaunākie dati liecina, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro.