Krievija gatava atteikties no Latvijas ostām

Krievija tuvāko divu trīs gadu laikā var pilnībā atteikties no Baltijas valstu ostu kravu pārkraušanas pakalpojumiem, darba vizītes gaitā Kaļiņingradas apgabalā sacījis Krievijas vicepremjers Sergejs Ivanovs, vēstī interneta medijs RBK.

"To sekmēs tas, ka jaunā Ustjlugas osta darbu uzsāks pilnā apjomā, cita starpā arī uzņemot automobiļu kravas, kas tiek pārvadātas ar jūras transportu," sacīja Ivanovs. Turklāt Krievija varētu sākt apkalpot daļu tranzītkravu.

Krievijas Baltijas jūras ostas ilgtermiņa perspektīvā būs galvenie Krievijas starptautiskās tirdzniecības vārti, norādīja vicepremjers.

Viņš atgādināja, ka vēl pirms dažiem gadiem 90% visa Krievijas preču importa un eksporta gāja caur Baltijas valstu ostām.

"To saprotot, mēs ziemeļrietumos sākām attīstīt gan īpašās ostas - Visocku un Primorsku, gan arī daudzprofila ostas - Ustjlugu un Kaļiningradu. Tādējādi tikai 2008.gada laikā Krievija par 20% samazinājusi ārvalstu ostās pārkrautu kravu apjomu," norādīja Ivanovs.

Ekonomika

Aizvadītajā gadā gaļas pārstrādes uzņēmums AS "Maag Latvija" un tā zīmols "Rīgas miesnieks" sasniedzis jaunus eksporta rekordus un nostiprinājis savas pozīcijas vietējā tirgū, intervijā aģentūrai LETA stāsta "Maag Latvija" valdes loceklis Heino Lapiņš. Tirgus daļa Latvijā sasniegusi 28%, un eksports ārpus Baltijas valstīm pieaudzis par 27%. "Rīgas miesniekam" ir ambiciozi attīstības plāni nākotnei, ieguldot vairāk nekā viena miljona eiro investīcijas svaigās un marinētās gaļas sortimenta paplašināšanā. Tomēr, kā norāda Lapiņš, šis laiks pārtikas ražotājiem ir ļoti izaicinošs līdz ar būtisku izejvielu un energoresursu cenu kāpumu. Lielais nezināmais ir arī zaļais kurss, kas jau tagad rada būtiskas papildu izmaksas ražotājiem un noteikti neveicina Latvijas uzņēmumu konkurētspēju Eiropā.

Svarīgākais