Pētījums: teju puse autovadītāju brauks mazāk, ja degvielas cenas pārsniegs 1-1,5 latus par litru

Kā psiholoģisko cenas robežu, pēc kuras sasniegšanas iedzīvotāji krasi samazinātu personīgā auto izmantošanu, 43,7% atzīmēja 1-1,50 latus par litru benzīna, liecina "Gudriem.lv" pētījums.

24,2% atbildēja, ka sāks izmantot tikai sabiedrisko transportu, ja benzīna cena pārsniegs 1,5-2 latus par litru, bet 12% galējā benzīna cena ir divi lati. Turklāt 20,1% uzskata, ka cena - viens lats par litru benzīna - jau ir pārāk augsta, un atzīst, ka ir spiesti atteikties no personīgā auto.

Kā liecina salīdzināšanas portāla pētījuma rezultāti, 93,9% respondentu uzskata, ka degvielas cenas Latvijā ir pārāk augstas un acīmredzami lielākas nekā iedzīvotāju pirktspēja. Respondenti uzskata, ka atbilstoša degvielas cena Latvijas tirgum būtu 40-70 santīmi par litru 95.markas benzīna.

Kā ziņots, naftas un naftas produktu cenu kāpums ir apstājies un turpmāk nav gaidāmas straujas cenu svārstības, biznesa portālam "Nozare.lv" norādīja eksperti.

Patlaban naftas un naftas produktu cenu kāpums vairs neturpinās, taču tas ir apstājies augstākā līmenī nekā šī gada pirmajā pusgadā, skaidroja Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Stirāns.

AS "SEB banka" makroekonomikas eksperts Dainis Gašpuitis norādīja, ka vērojamais degvielas cenu pieaugums nav nekas ārkārtējs. Lai degvielas cena izlauztos virs lata, ir jānotiek pēkšņiem satricinājumiem vai krasam optimisma kāpumam saistībā ar potenciālo pieprasījuma pieaugumu. Tuvākajā laikā cenas varētu svārstīties ierastajā amplitūdā dažu santīmu apmērā, kas nozīmē, ka tās var arī atkāpties, prognozēja eksperts.

Ekonomika

Aizvadītajā gadā gaļas pārstrādes uzņēmums AS "Maag Latvija" un tā zīmols "Rīgas miesnieks" sasniedzis jaunus eksporta rekordus un nostiprinājis savas pozīcijas vietējā tirgū, intervijā aģentūrai LETA stāsta "Maag Latvija" valdes loceklis Heino Lapiņš. Tirgus daļa Latvijā sasniegusi 28%, un eksports ārpus Baltijas valstīm pieaudzis par 27%. "Rīgas miesniekam" ir ambiciozi attīstības plāni nākotnei, ieguldot vairāk nekā viena miljona eiro investīcijas svaigās un marinētās gaļas sortimenta paplašināšanā. Tomēr, kā norāda Lapiņš, šis laiks pārtikas ražotājiem ir ļoti izaicinošs līdz ar būtisku izejvielu un energoresursu cenu kāpumu. Lielais nezināmais ir arī zaļais kurss, kas jau tagad rada būtiskas papildu izmaksas ražotājiem un noteikti neveicina Latvijas uzņēmumu konkurētspēju Eiropā.

Svarīgākais