Alus ražotāji pirms Jāņiem prognozē 40% pieprasījuma pieaugumu

Pateicoties siltajam laikam, alus pārdošanas apjomi šogad jūnijā salīdzinājumā ar attiecīgo laika posmu pērn palielinājušies par 15%, savukārt Līgo svētkos pieprasījums pēc alus pieaugs līdz pat 40%, biznesa portālam "Nozare.lv" prognozēja aptaujātie ražotāji.

"Ja jūnijā saglabāsies labvēlīgi laika apstākļi, pārdošanas rādītāji būs labāki par pagājušā gada rādītājiem, kad vietējā tirgū tika pārdoti aptuveni 5,3 miljoni litru alus. Pirmie jūnija dati rāda, ka pārdošanas apjomi ir par 12% lielāki nekā gadu iepriekš. Līgo svētku laiks ir ražīgākais laiks gan alus brūvētājiem, gan tirgotājiem. Alus darītāji šajā laikā pārdod aptuveni 12% no visa gada apjoma, bet pārdošanas apjomi veikalos nedēļā pirms Jāņiem pieaug pat par 100%," sacīja AS "Aldaris" komunikāciju direktore Laura Krastiņa.

Viņa norādīja, ka "Aldaris" šajā sezonā līdzās tradicionālajām šķirnēm piedāvās arī jauninājumus. "Viens no jaunumiem ir "Dižais Gambrinus", kā arī šķirne "Mežpils", kas tikai no jūnija beigām būs plaši pieejama veikalos, līdz šim to pāris mēnešus tirgojam tikai bāros un restorānos. Jau tradicionāli Līgo laikā pieprasītākās ir šķirnes "Gaišais", "Pilzenes" un "Zelta Premium". Tāpat pēdējos gadus alus mīļotāji ļoti iecienījuši mucu alu, tādēļ "Aldaris" savā teritorijā rīko alus bodi, kur piedāvā ikvienam interesentam iegādāties ekskluzīvu mucu alu," sacīja Krastiņa.

Arī alus darītavas "Valmiermuižas alus" saimnieks Aigars Ruņģis sacīja, ka šovasar alus pārdošanas apjomi kafejnīcu un restorānu jeb HoReCa segmentā auguši par 20%, bet Jāņos uzņēmums kopumā rēķinās ar apmēram 40% pieaugumu.

"Esam optimisti. Novērojam augošu pieprasījumu HoReCa segmentā, kas apliecina alus baudīšanas kultūras attīstību Latvijā. Pirmajos šā gada piecos mēnešos šajā segmentā esam realizējuši par 20% vairāk alus nekā attiecīgajā periodā pērn. Pērn jūnijā realizējām vairāk nekā 116 000 litru alus, un šogad Jāņos rēķināmies ar 40% pieaugumu, jo, pateicoties jaunajam tumšā alus pagrabam, varam bez steigas izbrūvēt vairāk alus uz Jāņiem," sacīja Ruņģis.

Viņš arī sacīja, ka pirms Jāņiem īpaši pieaug pieprasījums pēc nefiltrētā alus, jo šīs šķirnes realizācija divās uzņēmuma tirgotavās jūnijā, salīdzinot ar citiem mēnešiem, pieaugusi divkārt.

Tikmēr AS "Cēsu alus" pārstāve Agita Baltbārde norādīja, ka Cēsīs pirms Jāņiem tiks turpināta iedzīvotāju iecienītā tradīcija tirgot alu tieši pie ražotnes.

"Atsaucoties uz pieprasījumu, jau vairākus gadus vasaras sezonā organizējam āra tirdzniecību pie alus ražotnes Cēsīs. Šī tirdzniecības vieta ir ļoti iecienīta cēsnieku un pilsētas viesu, kā arī tūristu vidū, jo asociatīvi saistās ar nostalģiskām atmiņām, kad senākos laikos tieši no alus brūža varēja iegādāties svaigu, nupat ražotu alu. Šis tirdzniecības veids ir īpašs projekts tieši Cēsīs, un tur nenotiek masveida tirdzniecība - lielākais alus pārdošanas apjoms, protams, tiek realizēts veikalos visā Latvijā," sacīja Baltbārde.

Viņa arī norādīja, ka pirms Jāņiem, kā ierasts, tiek realizēts lielākais alus apjoms gada griezumā, arī šogad prognozēts līdzīgs noiets.

"Kopumā pagājušā gada jūniju, kas bija daudz vēsāks, nevar salīdzināt ar šī gada laikapstākļiem - ir krietni siltāks un arī turpmākās prognozes sola karstu laiku, kas ir ļoti labvēlīgs alus nozarei. Tādēļ prognozējam, ka kopējais Latvijas alus tirgus šogad jūnijā varētu uzrādīt 5% līdz 10% pieaugumu," sacīja uzņēmuma pārstāve.

Savukārt biedrības "Alus brālība" valdes priekšsēdētājs Andrejs Šikors prognozēja, ka šogad jūnijā alus pārdošanas apjoms salīdzinājumā ar pērno jūniju palielināsies par 15%, jo esot pozitīvi mainījusies attieksme pret alu.

"Kāpums varētu sasniegt 15% salīdzinājumā ar pagājušo gadu, jo ir mainījusies attieksme pret alu kā alkoholu pretstatā stiprajiem dzērieniem. Iepriekšējo gadu ekonomiskā krīze veicināja stipro dzērienu patēriņu, bet patlaban atgriežas alus baudīšanas kultūra. To pierādīja alus darītāju rekordlielais pienesums tirgū šogad - vismaz desmit jaunas šķirnes. Šajā gadā daudzas darītavas ir kāpinājušas alus ražošanas jaudas, īpaši tas attiecas uz vidējām un mazajām darītavām, turklāt tirgū nākusi klāt jauna darītava Daugavpilī, kas varētu kļūt par nopietnu tirgus spēlētāju," sacīja biedrības vadītājs.

Ekonomika

Kopš šā gada 2. decembra, baudot “Rīgas balzama” produkciju, tiek stiprināti Totenhemas kluba futbolisti un otrādi – gūstot kārtējos vārtus futbolā, kluba dalībnieki apliecina pateicību alkohola lietotājiem. Jūlijs Šeflers ieķīlājis “Rīgas balzama” aktīvus futbola kluba īpašniekam, atsaucoties uz Apvienotās Karalistes uzņēmumu reģistru, ziņo Krievijas ziņu platforma PBK.

Svarīgākais