Uzņēmums: histērijai par listērijām zivīs pielikts punkts

© Scanpix/AFP

Ažiotāžai par bīstamo baktēriju listēriju klātbūtni zīmola "Latis" zivju produktos ir pielikts punkts, jo pārtikas drošības speciālisti ir secinājuši - produkti ir pilnīgi droši lietošanai pārtikā un atbilst Eiropas Savienības standartiem, paziņoja "Latis" produktu ražotāja uzņēmuma "Zilā Lagūna" valdes priekšsēdētājs Igors Širšons.

Nevienā no "Latis" produktu paraugiem, kurus pārbaudīja Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskā institūta BIOR speciālisti, listērijas netika konstatētas - tas liecina, ka "Zilā Lagūna" nodrošina nepieciešamos higiēnas apstākļus, lai ražotu drošu produkciju, viņš teica, atsaucoties uz BIOR pārstāvi.

Līdzīgi arī Pārtikas un veterinārais dienests jau maija sākumā atzina, ka Zilās Lagūnas" ražotnē higiēnas prasību pārkāpumi nav atklāti un Latvijā tirgotā uzņēmuma produkcija cilvēka veselībai nekaitē un pilnībā atbilst Latvijas Republikas un ES standartiem.

"Šīs baktērijas nav nekas ārkārtējs un milzīgu bīstamību nerada. Veselam cilvēkam ar normālu imunitāti tās parasti nekaitē," skaidroja Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskā institūta BIOR vietniece laboratorijas jautājumos Olga Valciņa un piebilda, ka lielākais listēriju saturs var būt visos dzīvnieku izcelsmes produktos, kas ir auksti kūpināti vai iepakoti vakuumā.

Kā paskaidroja Širšons, tad pieļaujamās listēriju normas gatavajā produkcijā Eiropas Savienībā, ASV un Kanādā atšķiras. Piemēram, ES tās ir salīdzinoši augstākas, kamēr Kanādā ir noteikta "zero tolerance" jeb listēriju nulles pieļaujamības kritērijs. Arī ASV pirms vairākiem gadiem izvirzīja mērķi par 50% samazināt listeriozes gadījumu skaitu valstī, kādēļ bieži vien piemērotas stingrākas prasības nekā faktiskie kritēriji nosaka.

"Faktiski problēmas ar "Latis" produkciju radās tikai tad, kad SIA "Zilā Lagūna" sadarbības partneris un produktu izplatītājs ASV vēlējās to ievest arī Kanādā, kur listēriju klātbūtne gatavajā produkcijā nav pieļaujama," tā Širšons.

"Pērn uzņēmums būtiski palielināja apgrozījumu un peļņu, ko varējām paveikt lielā mērā pateicoties produkcijas eksportam uz Baltijas valstīm, Somiju, Itāliju, Franciju, Beļģiju, Īriju, Izraēlu, Apvienotajiem Arābu Emirātiem un arī ASV. Pēc šī pārpratuma sapratām, ka mums vēl vairāk jāpievērš uzmanība eksporta tirgu normu atšķirībām, lai šādas situācijas vairāk neveidotos," komentēja Širšons.

Viņš pateicas visiem lielveikaliem, tai skaitā "Maxima" un "Elvi", kas neļāvās ažiotāžai un turpināja "Latis" produktu tirdzniecību.

Pagājušo gadu "Zilā Lagūna" noslēdza ar 14,83 miljonu latu apgrozījumu, kas, salīdzinot ar 2011.gadu, ir par 64,96% vairāk, savukārt peļņa palielinājās par 68,71%, pieaugot līdz 200,39 tūkstošiem latu. "Zilā Lagūna" pēc neto apgrozījuma ir viens no lielākajiem pārtikas ražotājiem Latvijā.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.