Latvijas piens cer eksportēt uz Japānu

© F64 Photo Agency

Jelgavā pirms pusotra gada zemnieki savā rūpnīcā iemūrēja pamatakmeni. Šobrīd SIA Latvijas piens ražo gan sieru pašmāju tirgum, gan industriālos produktus eksportam un ar savu produkciju cer iekarot arī tālus un eksotiskus tirgus.

Latvijas pienā gatavotais Krievijas un Holandes siers Latvijas veikalos nonāk ar vārdu PATS. Šādu vārdu zīmolam izvēlējušies rūpnīcas īpašnieki – 600 uzņēmīgu un drosmīgu zemnieku. «Tas varbūt nav pats labskanīgākais vārds, taču tas izsaka mūsu būtību. Zīmolā PATS ir ietverta mūsu kopējā atbildība un kvalitāte,» sacīja viens no Latvijas piena īpašniekiem, piensaimnieku kooperatīvās sabiedrības Dzēse valdes priekšsēdētājs Māris Petrēvics. Tieši spēja kooperēties ļāvusi īstenoties zemnieku sapnim kļūt neatkarīgiem no pārstrādes uzņēmumu diktāta un uzbūvēt pašiem savu piena rūpnīcu. Viņi joprojām atceras 2009. gadu, kad lielie Latvijas pārstrādes uzņēmumi būtiski samazināja piena iepirkuma cenu un apjomu vai pat vispār atteicās pieņemt slaukumu. Lai gan kopējās jaunās piena rūpnīcas izmaksas nav mazas – 10,5 miljoni latu, no kuriem 1,3 miljoni latu ir pašu zemnieku ieguldījums (pārējais valsts galvots kredīts un ES finansējums) –, zemnieki ir pārliecināti, ka ieguldītais atmaksāsies.

Latvijas piena valdes priekšsēdētājs Raimonds Freimanis stāstīja, ka patlaban Latvijas piena siera ražotne spēj mēnesī pārstrādāt 4000 tonnu piena, taču nākotnē jaudas plānots palielināt gan uz eksporta, gan vietējā tirgus rēķina.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.