Pētījums: pērn vidējā peļņa uz vienu uzņēmumu bijusi 6511 lati

© f64

Lursoft dati liecina, ka līdz šī gada 27.aprīlim pārskatus par 2012.gadu iesnieguši 47 648 subjekti, un lielākā aktivitāte, gluži kā citus gadus, bijusi tieši pēdējās nedēļās. Tā, piemēram, pagājušās nedēļas piecās darba dienās pārskatus par pērno finanšu gadu iesnieguši 7 852 Komercreģistrā, Uzņēmumu reģistrā un Biedrību un nodibinājumu reģistrā reģistrētie subjekti, taču lielākā aktivitāte noteikti vēl gaidāma šonedēļ. Salīdzināšanai – 2012.gadā aprīļa pēdējā un maija pirmajā nedēļā iesniegti kopumā vairāk nekā 46 000 pārskatu, kas ir gandrīz puse no visiem pārskatiem, kas iesniegti par 2011.gadu.

Lai arī finanšu rādītājos vēl gaidāmas būtiskas korekcijas, jo liela daļa pārskatu vēl nav iesniegta, pirmie dati liecina, ka pagājušajā gadā uzņēmēji turpinājuši atkopties no iepriekš piedzīvotās krīzes.

Pirmo 34 443 digitalizēto gada pārskatu dati rāda, ka vidējais apgrozījums pērn uz vienu uzņēmumu Latvijā bijis 161 718 LVL, kas gan ir nedaudz mazāk nekā aizvadītajā gadā, kad uz 2012.gada 26.aprīli apkopotie dati par 2011.gadu uzrādījuši 190 420 LVL apgrozījumu uz vienu uzņēmumu. Taču jāatgādina, ka lielākā daļa uzņēmumu savus gada pārskatus vēl tikai iesniegs, līdz ar to kopējie finanšu rādītāji vēl būtiski mainīsies.

Pēc smagā 2009. un 2010.gada, kad daudzi uzņēmumi Latvijā strādājuši ar ievērojamiem zaudējumiem, pēdējie gadi ļāvuši atgriezties pluss zīmē.

Līdzīgi kā 2011.gadā, arī 2012.gada provizoriskie dati liecina, ka uzņēmumu finanšu rezultāts gan pirms, gan pēc nodokļu nomaksas pērn bijis peļņa.

Lursoft pētījuma dati rāda, ka aizvadītajā gadā vidējā peļņa uz vienu uzņēmumu pirms nodokļu nomaksas bijusi 8 650 LVL, savukārt pēc nodokļiem - 6 511 LVL. Ņemot vērā, ka savus finanšu pārskatus par 2012.gadu vēl iesniegs vairāki lielie Latvijas uzņēmumi, paredzams, ka vidējais peļņas rādītājs uz vienu uzņēmumu vēl varētu pieaugt.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais