Ar 2014. gada 1.aprīli būtu nepieciešams noteikt obligāto 6,5-7% biodīzeļdegvielas piejaukumu fosilajai dīzeļdegvielai, teikts šodien valdībā izskatītajā Ekonomikas ministrijas sagatavotajā informatīvajā ziņojumā par situāciju biodegvielas ražošanas nozarē.
Tāpat ziņojumā norādīts: lai veicinātu biodegvielu un biodegvielu un fosilo degvielu ar paaugstinātu biodegvielu saturu patēriņu un sekmētu to, ka šo produktu mazumtirdzniecības cenas būtu konkurētspējīgas ar fosilo degvielu (benzīna un dīzeļdegvielas) mazumtirdzniecības cenām, ir lietderīgi piemērot samazinātas akcīzes nodokļa likmes biodegvielas un fosilās degvielas maisījumiem, kuros biodegvielas saturs ir vismaz 30% (E85 un B30), kā arī biodīzeļdegvielai, kas iegūta no rapšu sēklu eļļas (B100).
Ministrija arī norāda, ka būtu lietderīgi izvērtēt iespējas konkursos par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ieviest nosacījumus par papildu vērtēšanas punktu piešķiršanu, ja sabiedrisko pakalpojumu sniegšanā tiks izmantoti transporta līdzekļi, kuros ir plānots lietot tīru biodegvielu vai fosilo degvielu un biodegvielu sajaukumu (ar biodegvielas saturu virs 10%).
Būtu arī lietderīgi izvērtēt iespējas valsts un pašvaldību iepirkumos par transporta līdzekļu iegādi un nomu ietvert nosacījumus par papildu vērtēšanas punktu piešķiršanu tiem pretendentiem, kas piedāvā transportlīdzekļus, kuros ir atļauta tīru biodegvielu vai fosilo degvielu un biodegvielu sajaukumu (ar biodegvielas saturu virs 10%) izmantošana.
Ekonomikas ministrija jau pērn norādīja, ka biodegvielas ražošanas nozare būtu jāatbalsta ar biodegvielas patēriņu veicinošiem instrumentiem.
Jau ziņots, ka šis jautājums tika skatīts valdības komitejas sēdē pagājušajā nedēļā, 15.aprīlī, kad biodegvielas ražotāju pārstāvji jautājuma izskatīšanas laikā pauda kritiku, ka Latvijā ražotā degviela nav konkurētspējīga ar to degvielu, kas tiek importēta, un patlaban nav iespējams iztikt bez valsts atbalsta.
Uz to ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts tieši norādīja, ka biodegvielas ražotājiem ir skaidri pateikts, ka tiešo subsīdiju nebūs, jo netic to lietderībai. "Valdība jau iepriekšējos gados ir ieguldījusi gandrīz 70 miljonus latu nodokļu maksātāju naudas šajā industrijā," teica ministrs. Viņaprāt, tāpēc atbalsts nebūtu turpināms. Tomēr viņš aicināja atbalstīt ziņojumu, lai varētu ieviest tās atbalsta lietas, kas ir šajā dokumentā paredzētas.