Eksperts: Latvijas uzņēmējiem jābūt aktīvākiem, izmantojot reklāmu savas izaugsmes veicināšanai

© publicitātes

Latvijas reklāmas tirgus turpina stagnēt, kas liecina, ka uzņēmēji pasīvi izmanto reklāmu kā instrumentu savas un attiecīgi arī valsts ekonomikas izaugsmes veicināšanai, pastāstīja reklāmas un mediju speciālists Ivars Sudmalis.

Komentējot „Latvijas Reklāmas asociācijas” (LRA) publiskotos datus par Baltijas reklāmas tirgus izaugsmi pērn, Sudmalis norādīja, ka tā apjoms tomēr pieaug ļoti lēni un investīcijas uz vienu iedzīvotāju Latvijā ir pusotru reizi mazākas nekā Igaunijā – attiecīgi 34,7 eiro (24,39 lati) un 54,1 eiro (38,02 lati).

„Salīdzinājumā ar Latviju, Igaunijas reklāmas tirgus un uzņēmēji ir aktīvāki – mediji un reklāmdevēji meklē jaunus risinājumus sadarbībai, jo ir skaidrs, ka izaugsmi var sasniegt investējot reklāmā un atpazīstamībā,” secināja Sudmalis.

Reklāmas tirgus stagnācija liecina arī par to, ka Latvijas uzņēmēji neizmanto izaugsmes potenciālu, ko var sniegt mērķtiecīgas investīcijas reklāmā, veicinot produktu un pakalpojumu pārdošanu.

„Latvijā ir piesātināta mediju telpa, kādēļ mediju auditorijas ir pietiekami sadrumstalotas. Šādās situācijās palielinās reklāmas un mediji speciālistu nozīme, kas, kombinējot tradicionālos medijus un jaunās tehnoloģijas, izvēlas efektīvākos kanālus un palīdz uzņēmumiem sasniegt to mērķus. Reklāmas tirgus potenciāls Latvijā noteikti nav izsmelts un tas var pieaugt gan uz tā saucamo jauno, gan tradicionālo mediju rēķina,” skaidroja Sudmalis.

Viņaprāt, pašreizējā straujā jauno tehnoloģiju attīstība, kā arī ģeogrāfiskais tuvums Eiropai padara Latviju par ideālu vietu jaunu produktu un zīmolu izveidei un attīstībai, sākotnēji tos piedāvājot mazākai auditorijai, bet pēc tam jau izvēršot darbību plašākās mērķa grupās Eiropā un Krievijā.

Jau vēstīts, ka šā gada 26.martā Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) un TNS publicētajiem datiem Latvijā pērn ir bijis straujākais reklāmas tirgus pieaugums Baltijā. Tomēr tajā pašā laikā apjoma ziņā tas ir mazākais starp visām trim valstīm – pat Igaunijā, kur iedzīvotāju skaits ir mazāks nekā Latvijā, kopējais tirgus apjoms ir lielāks nekā Latvijā.

LRA un TNS dati liecina, Latvijā reklāmas tirgus pieaudzis par 3%, salīdzinot ar 2011.gadu, sasniedzot 70,9 miljonus eiro (49,8 miljonus latu). Tikmēr Lietuvā reklāmas tirgus audzis par 0,7% un sasniedzot 99,4 miljonus eiro (69,86 miljonus latu), bet Igaunijā – par 0,3% un sasniedzot 72,5 miljonus eiro (50,95 miljonus latu).

Ivars Sudmalis Baltijas reklāmas un mediju industrijā darbojas vairāk nekā septiņus gadus. I.Sudmalim plaša ir pieredze mediju stratēģiju izstrādē un īstenošanā, kā arī uzņēmumu zīmolu attīstībā ne tikai Latvijas, bet arī Igaunijas un Lietuvas tirgū.

Svarīgākais