"Laima" un "Rīgas piena kombināts" tiesājas par preču zīmes izmantošanu saldējumiem

Rīgas apgabaltiesa šodien skata strīdu starp AS "Laima" un AS "Rīgas piena kombināts" par saldējumu produktu grupas preču zīmes atzīšanu par spēkā neesošu.

"Laima" prasību tiesā iesniedza par "Laimas" saldējumu "Serenāde" un "Vāverīte" preču zīmes aizsargāšanu, jo "Rīgas piena kombināta" preču zīmes vairākiem "Ekselences" saldējumiem ir ļoti līdzīgas.

Šodien tiesai bija jāskata pieteikums par prasības nodrošināšanu, tomēr atbildētāju pārstāvis zvērināts advokāts Mārcis Krūmiņš iesniedza noraidījumu tiesnesim Valdim Vazdiķim. Tajā viņš norādīja, ka tiesnesis nav ņēmis vērā, ka "Laima" nav iesniegusi zaudējumu aprēķinu savai prasībai. Tāpat prasības pieteikumā neesot pievienoti pierādījumi par "Laimai" nodarītajiem zaudējumiem. Tāpat tiesneša noteiktā valsts nodeva 150 latu apmērā ir nepamatoti maza.

Savukārt "Laimas" pārstāvis norādīja, ka "Rīgas piena kombināta" saldējumu produkcija tirgū atrodas jau kādu laiku, tāpēc uzņēmumam ir grūti aprēķināt peļņas kritumu.

Patlaban lēmuma pieņemšanai ir pasludināts pārtraukums līdz plkst.13.40.

Kā aģentūrai LETA paskaidroja "Laimas" pārstāve Rita Voronkova, diemžēl pēc labi sāktām sarunām par potenciālo mierizlīgumu viena gada garumā tas netika panākts.

Latvijā vadošās piena pārstrādes grupas Food Union ietilpstošajā uzņēmumā AS "RĪGAS PIENA KOMBINĀTS" strādā profesionāļi ar daudzu gadu desmitu pieredzi saldējuma ražošanā. Pateicoties viņu pieredzei un zināšanām, pērn veicām virkni uzlabojumu jau iemīļotajiem saldējuma zīmoliem "Pols" un "EKSELENCE", un ieviesām jaunu inovatīvu augļu saldējumu "Nu Fruit". Mūsuprāt, saldējumam "Ekselence" un strīdus cēlāja zīmolam nav nekā kopīga - to kvalitāte, izcelsme un iepakojums nav salīdzināmi. "EKSELENCE" ir Latvijā ražots dabīgs saldējums no Latvijas zemnieku saražotā piena ar dabīgām piedevām īstas šokolādes glazūrā. Neviena no šīm īpašībām nepiemīt Igaunijā ražotajam izstrādājumam. To apzinās un novērtē pircēji. Pagājušā gada pārdošanas rezultāti apliecina - saldējuma grupas "EKSELENCE" tirgus daļa pēc apgrozījuma (value share) ir 13,6%, salīdzinājumā ar 1,1% konkurentu gadījumā. Mēs novērtējam konkurenta centienus vairot savu zīmolu popularitāti uz mūsu rēķina, taču vienlaikus norādām, ka laikā, kamēr tas ir nodarbojies ar strīdus celšanu, jau vairāk nekā mēnesi visā Latvijā pieejams "EKSELENCE" saldējums jauna, uzlabota dizaina iepakojumos (sk.pielikumā). Tāpat šajā laikā esam izstrādājuši jaunus saldējuma veidus un garšas, lai jau šī gada vasaras sezonā pārsteigtu pircējus ar virkni inovatīvu, dabīgu un Latvijā ražotu saldējumu.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais