Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pagājušā gada laikā saņēma 358 sūdzības par finanšu pakalpojumiem, un visvairāk sūdzību - 32 - saņemtas par AS "Swedbank" darbību.
Kā aģentūru LETA informēja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante Liene Kindzule, par AS "ABLV Bank" darbību saņemta 21 sūdzība, par "Nordea" bankas Latvijas filiāles darbu - 17 sūdzības, par AS "Citadele banka" un AS "DNB Banka" darbību - pa 16 sūdzībām, bet par VAS "Latvijas Hipotēku un zemes banka" un AS "SEB banka" darbību - pa 15 sūdzībām.
Pērn 15 sūdzības tika saņemtas par AS "4finance" un 11 - par AS "GE Money" darbību. Šīs firmas neatbilst kredītiestādes statusam.
Savukārt apdrošināšanas sabiedrību vidū sešas sūdzības tika reģistrētas par AAS "Balta" darbību, bet par "BTA Insurance Company SE" - piecas sūdzības.
Visvairāk - 176 - sūdzības saņemot saistībā ar kredītiestāžu likuma izpildi. 33 sūdzības patērētāji iesniedza par apdrošinātāju rīcību, 100 sūdzības tika saņemtas par personu, kas neatbilst kredītiestāžu statusam, rīcību, bet 49 sūdzības bija par parādu piedziņas sabiedrībām.
Kā norāda PTAC, lielākajā daļā gadījumā PTAC sniedza patērētājiem rakstveida konsultācijas un skaidrojumus sakarā ar viņu tiesību aizsardzības jautājumiem, nepieciešamības gadījumā pieprasot paskaidrojumu attiecīgajam finanšu pakalpojumu sniedzējam.
Pēc PTAC paskaidrojuma pieprasījumiem vairākās lietās patērētāju sūdzībās norādītās problēmas patērētājam tika atrisinātas pozitīvi.
Papildus centrs sniedz konsultācijas finanšu pakalpojumu sniedzējiem pēc to aicinājuma saistībā ar patērētājiem sniegtajiem pakalpojumiem.
PTAC norādīja, ka pērn saņemtās sūdzības lielā skaitā gadījumu bija saistītas ar kredīta devēja vienpusēju kredīta līguma laušanu, jo patērētājs nebija savlaicīgi veicis no līguma izrietošos maksājumus.
Tāpat sūdzības bija iesniegtas par kredīta devēja vēršanos tiesā ar parāda piedziņas prasību.
Savukārt attiecībā uz apdrošināšanas pakalpojumu jomu galvenokārt PTAC ir saņēmis patērētāju sūdzības par to, ka apdrošinātājs atteicies izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību un pirms apdrošināšanas līguma noslēgšanas nav pietiekami informējis patērētāju par tā nosacījumiem.
Attiecībā uz kredītiestādēm vairākas sūdzības saņemtas par līguma noteikumu, kas paredz procentu likmes pārskatīšanu ik pēc noteikta perioda.
Sūdzoties par tām personām, kas neatbilst kredītiestāžu statusam, PTAC saņēma vairākas sūdzības par nebanku kreditētāju darbību bez licences patērētāju kreditēšanas pakalpojumu sniegšanai un par kredīta devēju prettiesisko rīcību, nesamazinot aprēķināto procentu vai maksas par kapitāla lietošanu apmēru kreditēšanas līguma daļējas vai pilnīgas pirmstermiņa dzēšanas gadījumā.
Tāpat PTAC bija saņēmis sūdzības saistībā ar kļūdaini veiktu maksājumu karšu maksājumu neatmaksāšanu un kļūdainiem skaidras naudas izņemšanas darījumiem bankas automātos.
Tomēr PTAC skaidro, ka sūdzības nenorāda uz to, ka tās vienmēr bija pamatotas.