Pērn mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums auga par 9,7%

© F64 Photo Agency

Pērn, salīdzinot ar 2011.gadu, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums salīdzināmās cenās pieauga par 9,7%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 3,1%, bet nepārtikas preču mazumtirdzniecība - par 12,9%.

2012.gada ceturtajā ceturksnī salīdzinājumā ar trešo ceturksni pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmās cenās, mazumtirdzniecības apgrozījums palika nemainīgs. Pārtikas preču tirdzniecībā bija apjomu samazinājums par 1,1%, savukārt nepārtikas preču tirdzniecības uzņēmumos tas palielinājās par 0,4%.

Salīdzinot ar 2011.gada ceturto ceturksni, pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 9,8%. Pārtikas preču tirdzniecība palielinājās par 0,9%, bet nepārtikas preces tirgoja par 14,2%.

2012.gada decembrī, salīdzinot ar novembri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmās cenās, mazumtirdzniecības kopējais apgrozījums palielinājās par 0,7%, pieaugot nepārtikas preču apgrozījumam par 1,4%. Šo preču īpatsvars decembrī bija 70% no kopējā mazumtirdzniecības apjoma. Savukārt pārtikas preču tirdzniecība decembrī, salīdzinot ar novembri, samazinājās par 0,8%.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, šā gada decembrī, salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, pieauga par 16%, tai skaitā - pārtikas preču tirdzniecībā - par 20,1%, bet nepārtikas - par 13,3%.

Īpaši liels apgrozījuma pieaugums decembrī, salīdzinot ar novembri, bija nozarēs, kuru preces tradicionāli tiek iegādātas svētku dāvanām. Tā, piemēram, kosmētikas preces un parfimērija iegādātas par 67,4% vairāk, nekā iepriekšējā mēnesī, grāmatu un kancelejas preču tirdzniecība palielinājās par 51,8%, rotaļlietas un sporta preces pirktas par 63,4% vairāk. Savukārt mājsaimniecības elektropreču mazumtirdzniecība pieauga par 64%, bet apģērbu un apavu mazumtirdzniecība par 26,9%.

2012. gada decembrī, salīdzinot ar 2011.gada decembri, pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem salīdzināmās cenās, kopējais mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājās par 12,5%. Pārtikas preču grupā pieaugums bija 1,1%, nepārtikas preču tirdzniecības apjoms palielinājās par 18,2%, tajā skaitā auto degvielas mazumtirdzniecība - par 15,3%.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu skaitu, salīdzinājumā ar iepriekšējā gada atbilstošo mēnesi, pieauga par 6%.

Ekonomika

Baltijas valstu iedzīvotāji vasarā tērē naudu ļoti atšķirīgi – kamēr latvieši biežāk izvēlas ieturēt maltītes ārpus mājām, lietuvieši rosās ap mājokļa uzlabošanu, bet igauņi arī siltajā sezonā saglabā piesardzību naudas lietās. Tomēr visās trīs valstīs par populārāko tēriņu virzienu kļuvuši ceļojumi un izbraucieni, liecina bankas Citadele jaunākā aptauja, kas izgaismo būtiskas atšķirības gan starp valstīm, gan vecuma grupām.

Svarīgākais