Maldinošais saldējuma izskats joprojām vilina

© publicitātes foto

Rīgas piena kombināta saldējums Ekselence, kam iepakojumu Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) atzina par pircējus maldinošu un ko lika nekavējoties izņemt no tirdzniecības, joprojām nopērkams veikalos.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs pagājušā gada nogalē secināja, ka Rīgas piena kombināta (RPK) saldējuma Ekselence četri veidi – Valrieksti & Brownie; Šokolāde no Javas salas; Šokolāde & lazdu rieksti; Rīgas melnais balzams & brownie – 100 ml iepakojumā būtiski atšķiras no to faktiskā izskata, tādējādi tiek maldināti patērētāji. 28. decembrī PTAC pieņēma lēmumu uzlikt RPK par pienākumu nekavējoties izbeigt negodīgu komercpraksi, pārtraucot šo saldējuma Ekselence četru veidu

100 ml iepakojumos un citos komercpraksē izmantotos materiālos lietot tādus saldējuma attēlus, kas būtiski atšķiras no saldējumu faktiskā izskata. Soda nauda piemērota netika. Uzņēmumam ir tiesības mēneša laikā PTAC lēmumu pārsūdzēt, taču tas neatbrīvo to no šī lēmuma pildīšanas. RPK pagaidām vēl nav izlēmis, vai pārsūdzēs šo PTAC lēmumu vai ne.

«PTAC nav apturējis saldējuma ražošanu, bet ir uzlicis par pienākumu komersantam izbeigt komercpraksi ar maldinošiem attēliem uz saldējuma iepakojumiem. Nomainot saldējuma iepakojumu, komersants ir tiesīgs turpināt ražot un piedāvāt attiecīgo saldējumu patērētājiem,» Neatkarīgajai skaidroja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante Liene Kindzule.

Neatkarīgā pārliecinājās, ka šo četru veidu Ekselences saldējumi joprojām veikalos nopērkami pircējus maldinošā izskatā.

RPK sabiedrisko attiecību konsultante Linda Ļisicina Neatkarīgo informēja, ka jaunais iepakojums šo četru veidu Ekselences saldējumiem jau ir gatavs un nākamajā pirmdienā šis saldējums jaunajā veidolā jau sāks ceļot uz veikaliem. Savukārt eksporta tirgos tos tāpat kā līdz šim pārdos iepriekšējā izskatā, jo citās valstīs neesot bijuši iebildumi. «Līdz ar to uzņēmumam PTAC lēmums nekādus zaudējumus nav sagādājis, jo saražotie iepakojumi tiks izmantoti,» sacīja L. Ļisicina.

Neatkarīgā jau rakstīja, ka arī saldējuma Nu Friut attēls uz tā iepakojuma un reklāma neatbilst faktiskajam izskatam, jo ražotājs to reklamēja kā saldējumu ar «veselām kailām ogām», lai gan īstenībā saldējumā veselu ogu nav. PTAC gan uzskata, ka neesot pamata izvērtēt Nu Friut atbilstību reklamētajam. «Saistībā ar saldējumu Nu Fruit – informāciju par šo produktu mēs esam saņēmuši, taču PTAC līdz šim nav bijis pamats uzsākt vērtēt šo lietu. Šobrīd PTAC nav plānots izvērtēt citus saldējuma veidus,» bilda L. Kindzule.