Arvien lielāku daļu no maksātnespējas procesiem veido privātie bankroti

Oktobrī Latvijā tika pasludināts 221 maksātnespējas process: 55,2% jeb 122 gadījumos tas pasludināts fiziskām personām, bet 44,8% jeb 99 gadījumos - juridiskām personām, liecina Maksātnespējas reģistra apkopotā informācija.

Šī gada laikā ir pasludināti jau 1864 maksātnespējas procesi, no kuriem 1122 gadījumos par maksātnespējīgām atzina fiziskas personas, savukārt 742 gadījumos - juridiskas. Vislielākais maksātnespējas procesu skaits šajā gadā bija pasludināts augustā - kopumā 253 procesi.

Pērnā gada pirmajā pusē tiesas par maksātnespējīgām bija pasludinājušas 362 fiziskas un 453 juridiskas personas, kas veidoja attiecīgi 44,42% un 55,58% no kopējā pusgada laikā pasludināto fizisko un juridisko personu maksātnespējas procesu kopskaita. Gada laikā kopumā tiesas spriedums par maksātnespēju tika pasludināts 845 fiziskām un 879 juridiskām personām, tādējādi kopumā 2011.gadā tiesas bija atzinušas 1724 fizisku un juridisku personu maksātnespēju.

LETA jau ziņoja, ka Maksātnespējas administrācijas (MNA) direktors Ervīns Ābele šā gada sākumā pauda pārliecību, ka 2012.gadā noteikti palielināsies fizisko personu maksātnespējas lietu skaits, jo arvien vairāk cilvēku, kas jau iepriekš bijuši maksātnespējīgi, bet iepriekšējo normu, finansiālā sloga un psiholoģiskās barjeras dēļ bija atturējušies no maksātnespējas pieteikšanas, šogad tomēr izlems, ka citas iespējas nav, un maksātnespējas pieteikumu iesniegs tiesā.

Pēc MNA datiem, 2011.gadā kopumā tiesās pasludināti 879 juridisku personu un 845 fizisku personu maksātnespējas procesi. Savukārt pirms gada - 2010.gadā - tiesas par maksātnespējīgām bija atzinušas 2574 juridiskas personas un 199 fiziskas personas.

Ekonomika

Valsts uzņēmumu “Pasažieru vilciens” (PV vai arī “Vivi”) valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors un “Latvijas dzelzceļš” valdes loceklis Rinalds Pļavnieks apgalvo, ka šiem uzņēmumiem ir pietiekami daudz naudas, materiālo resursu un zināšanu, lai uz vilcieniem cilvēki varētu paļauties vairāk nekā uz pārējiem satiksmes līdzekļiem.

Svarīgākais