Piena produktu veikali "Daugava" pārdoti lietuviešiem

Vispirms no SIA DK Daugava veikaliem pazuda Latvijas izcelsmes gaļa, bet atgriezās lietuviešu ražota, vienlaikus pēkšņi saruka piena produktu izvēle, bet tagad no uzņēmuma mājaslapas internetā pazuduši veikali un arī visās vecajās adresēs reālajā dzīvē tie vairs nav sastopami.

Uzņēmējs Aigars Vaivars, kurš pazīstams ar Daugavas produktu preču zīmju radīšanu un sāpīgu karu ar Swedbank, savus veikalus ir daļēji pārdevis. Sarunā ar Neatkarīgo viņš apstiprina, ka pašlaik veikalu tīklā Daugavas delikateses viņam pieder vien 20% daļu, un arī no tām tuvākajā laikā A. Vaivars iecerējis atbrīvoties. Tādējādi mazumtirdzniecību pilnībā nodalīs no ražošanas. «Daugava turpmāk nodarbosies tikai ar ražošanu,» rezumē uzņēmējs. Savukārt ar tirdzniecību turpmāk nodarbosies uzņēmums, kas vairs nebūs saistīts ar A. Vaivaru.

Aģentūra LETA vēsta, ka veikalu tīkls ir pārdots Lietuvas uzņēmējam Viļus Kaikaram. Viņš ir Jonišķos reģistrēta autotransporta uzņēmuma Šiaures vilkas (ziemeļu vilks) ģenerāldirektors, vada Lietuvas Lauksaimniecības kompāniju asociāciju, kā arī nodarbojas ar gaļas un gaļas produkcijas tirdzniecību. A. Vaivara izveidoto veikalu rūpalu tagad pārņēmis lietuvieša uzņēmums Kalida.

Tieši pārmaiņas gaļas sortimentā veikalu darbiniekus mudināja minēt, ka briest nozīmīgas pārmaiņas. Vietējie ražojumi vienubrīd no letēm pazuda pavisam, bet tad atgriezās jau no citas izcelsmes valsts. Pirms pāris nedēļām Neatkarīgā nejauši kļuva par liecinieci kādas pārdevējas sarunai ar pircējiem. Viņa priecīga stāstīja, ka jaunais īpašnieks ir laipns lietuvietis un tagad gan darbiniekiem, gan veikaliem gaidāmas vieglas dienas – saimniekam Vaivaram grūti gājis, jo bija jācīnās ar naudas grūtībām un banku. Pircēji, savukārt, nedaudz šķobīja degunus par šīm pārmaiņām, jo ar Daugavas zīmolu pierasts saprast Latvijā audzētas un ražotas ēdmaņas, bez visādām ķīmijas piedevām. Taču pārdevēja dievojās, ka arī šitā leišu gaļa būšot ļoti laba. Un piena produkti arī nekur nepazudīšot.

A. Vaivars apstiprina, ka Daugavas veikalos arī turpmāk varēs nopirkt viņa uzņēmuma ražotos piena produktus un maizīti, savukārt par gaļas produktu izvēli pilnībā atbildēšot veikalu īpašnieks. Acīmredzot lietuvietis nolēmis vispirms paeksperimentēt ar latviešu ēšanas paradumiem. Viņš piedāvā nobaudīt zirga gaļas desu.

Veikalu pārdošanas darījuma summa netiek atklāta. Taču A. Vaivars nav slēpis, ka vēlas daļēji pārdot arī savu centrālo uzņēmumu. Viņš joprojām meklējot investorus Krievijā, lai tādējādi ienāktu lielajos Krievijas tirdzniecības tīklos. Piedāvājumi jau esot saņemti, taču A. Vaivars ir izvēlīgs – viņu interesē tāds investors, kas pats būtu gatavs iesaistīties Daugavas zīmola produktu kvalitātes uzturēšanā. Pērn, kad A. Vaivars cīnījās ar banku, aģentūra TRIA ROBIT novērtēja uzņēmuma preču zīmes. Tobrīd Daugavas zīmolu tirgus vērtība bija 1 068 142 lati.

Jāpiebilst, ka uzņēmuma konflikts ar Swedbank tika izsmelts pērnā gada nogalē, noslēdzot civillietā mierizlīgumu. Strīds bija par 1,17 miljonu liela aizdevuma atmaksas grafikiem.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.