Par 31% pieaudzis sūdzību skaits par pārrobežu pirkumiem internetā

Šī gada deviņos mēnešos, salīdzinot ar tādu pašu periodu pērn, par 31% pieaudzis saņemto sūdzību skaits par pārrobežu pirkumiem internetā, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve Ilze Žunde.

Viņa norādīja, ka kopumā šī gada deviņos mēnešos Eiropas Patērētāju informēšanas centrā ("ECC Latvia") 30% no kopējā saņemto sūdzību skaita ir par pārrobežu pirkumiem internetā. Tāpat trešā daļa no saņemtajiem konsultāciju pieprasījumiem "ECC Latvia" ir par problēmām, veicot pārrobežu pirkumus internetā.

Žunde atzīmēja, ka 40% no Latvijas patērētāju sūdzībām par problēmām, iepērkoties internetā, tiek saņemtas par pirkumiem Apvienotās Karalistes un Vācijas interneta veikalos. Tas daļēji varētu būt skaidrojams ar to, ka kopumā liela daļa patērētāju draudzīgāku cenu un plašās izvēles dēļ izvēlas tieši šo valstu interneta vietnes saviem pirkumiem.

Tam seko sūdzības par pirkumiem Lietuvas un Igaunijas interneta vietnēs - 25% no sūdzībām. Tāpat "ECC Latvia" esot saņemtas sūdzības no Latvijas patērētājiem par pirkumiem Nīderlandes, Itālijas, Francijas, Spānijas, Īrijas un Dānijas interneta veikalos.

Runājot par situāciju Eiropā kopumā, Žunde skaidroja, ka saskaņā ar jaunāko Eiropas Patērētāju centru tīkla ("ECC-Net") ziņojumu - "Eiropas tiešsaistes tirdzniecība, patērētāju sūdzības 2010-2011" - kopumā pēdējo divu gadu laikā vairāk nekā puse patērētāju sūdzību, kas saņemtas "ECC-Net", ir tieši par problēmām, veicot pārrobežu pirkumu internetā. Kopā saņemts 31 000 sūdzību.

Vairākums problēmu bija saistītas ar preces nepiegādāšanu, preces trūkumiem neatbilstībām un preces neatbilstībai pasūtījumam. Vācija, Francija, Apvienotā Karaliste, Luksemburga un Nīderlande ir valstis, kas saņem visvairāk lietu.

Viena no problēmām, ar ko saskaras patērētāji, ir tāda, ka uzņēmēji ne vienmēr nodrošina distances tirdzniecības prasības par patērētāju tiesībām atkāpties no līguma atteikumu tiesību periodā. Vēl patērētajiem nākas saskarties ar to, ka distances pakalpojums netiek sniegts noteiktam reģionam, viltus mājaslapām un viltotiem produktiem.

Lai izvairītos no iespējamām problēmām, iepērkoties internetā, "ECC-Net" patērētājiem rekomendē zināt, ar ko tiek slēgts darījums, veikt drošus maksājumus, izvairīties no krāpšanas un izprast savas saistības.

Eiropas patērētāju informēšanas centrs "ECC Latvia" ir "ECC-Net" dalībnieks un PTAC struktūrvienība, kas darbojas ar Eiropas Komisijas finansiālu atbalstu.

Svarīgākais