Nesekmīgo diskusiju dēļ, apdrošinātāji atsakās pievienoties tiešo zaudējumu regulēšanas sistēmai

Pērn oktobrī tika pieņemtas Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas jeb OCTA likuma izmaiņas, kas paredzēja ieviest tiešo zaudējumu regulēšanu. Taču pēc pēdējām diskusijām šī gada augustā, apdrošinātājiem vēl aizvien nav izdevies vienoties par savstarpējo norēķinu sistēmu. Lai arī daudzi no apdrošinātājiem diskusiju laikā atbalstīja šīs sistēmas ieviešanu, nespēja vienoties un ieilgušās pārrunas, sekmējušas to, ka vairāki apdrošināšanas tirgus spēlētāji atsakās pievienoties šai sistēmai. Šobrīd tiešo zaudējumu regulēšanas ieviešana aizvien ir atkarīga no apdrošinātāju savstarpējām pārrunām, kā arī diskusijām dokumentu bāzes sagatavošanā.

Apdrošināšanas tirgus spēlētāji arvien vairāk domā par klienta servisa un produkta uzlabošanu, ne tikai konkurējot ar izdevīgāko cenu, bet arī piedāvājot dažādus papildus ieguvumus. Par to liecina arī vairāku apdrošinātāju tiešo atlīdzības produktu ieviešana ārpus tiešo zaudējumu regulēšanas sistēmas.

Tiešais zaudējumu regulēšanas princips noteikti vērtējams kā būtisks un nozīmīgs papildus ieguvums OCTA apdrošināšanā, kas klientiem, kuri cietuši negadījumos radītu lielāku uzticēšanos sava apdrošinātāja piedāvātajam servisam, kā arī radītu pārliecību par objektīvu zaudējumu aprēķināšanu. Arī apdrošināšanas nozarē kopumā tiešais zaudējumu regulēšanas princips atvieglos un sakārtos apdrošinātāju savstarpējo norēķinu kārtību.

Ekonomika

Par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanu Latvijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) apgrozījums šogad deviņos mēnešos bija 6,393 miljoni eiro, kas ir par 49,1% vairāk nekā pērn deviņos mēnešos, bet uzņēmuma zaudējumi samazinājās 2,5 reizes - līdz 44 783 eiro, liecina uzņēmuma publiskotā informācija.

Svarīgākais