Nesekmīgo diskusiju dēļ, apdrošinātāji atsakās pievienoties tiešo zaudējumu regulēšanas sistēmai

Pērn oktobrī tika pieņemtas Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas jeb OCTA likuma izmaiņas, kas paredzēja ieviest tiešo zaudējumu regulēšanu. Taču pēc pēdējām diskusijām šī gada augustā, apdrošinātājiem vēl aizvien nav izdevies vienoties par savstarpējo norēķinu sistēmu. Lai arī daudzi no apdrošinātājiem diskusiju laikā atbalstīja šīs sistēmas ieviešanu, nespēja vienoties un ieilgušās pārrunas, sekmējušas to, ka vairāki apdrošināšanas tirgus spēlētāji atsakās pievienoties šai sistēmai. Šobrīd tiešo zaudējumu regulēšanas ieviešana aizvien ir atkarīga no apdrošinātāju savstarpējām pārrunām, kā arī diskusijām dokumentu bāzes sagatavošanā.

Apdrošināšanas tirgus spēlētāji arvien vairāk domā par klienta servisa un produkta uzlabošanu, ne tikai konkurējot ar izdevīgāko cenu, bet arī piedāvājot dažādus papildus ieguvumus. Par to liecina arī vairāku apdrošinātāju tiešo atlīdzības produktu ieviešana ārpus tiešo zaudējumu regulēšanas sistēmas.

Tiešais zaudējumu regulēšanas princips noteikti vērtējams kā būtisks un nozīmīgs papildus ieguvums OCTA apdrošināšanā, kas klientiem, kuri cietuši negadījumos radītu lielāku uzticēšanos sava apdrošinātāja piedāvātajam servisam, kā arī radītu pārliecību par objektīvu zaudējumu aprēķināšanu. Arī apdrošināšanas nozarē kopumā tiešais zaudējumu regulēšanas princips atvieglos un sakārtos apdrošinātāju savstarpējo norēķinu kārtību.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais