"Latvenergo" tirdzniecību Igaunijā un Lietuvā veiks ar jaunu zīmolu "Elektrum"

Latvijas energokompānija AS "Latvenergo" elektrības tirdzniecību Igaunijā un Lietuvā veiks ar jaunu zīmolu "Elektrum", šodien preses konferencē informēja uzņēmuma pārstāvji.

Kā skaidroja "Latvenergo" mārketinga un klientu apkalpošanas direktore Solvita Linde, šis nosaukums būs labi saprotams šajās valstīs un neasociēsies ar vienu konkrētu valsti - Latviju. Viņa norādīja, ka šis vārds ir labskanīgs visās trīs valstīs un skaidri asociējas ar nozari, kurā kompānija darbojas.

Jaunā zīmola ieviešana ir saistīta ar Lietuvas un Igaunijas elektroenerģijas tirgu plašāku atvēršanu tuvākajā laikā. Linde vērtēja, ka patlaban Baltijas elektroenerģijas tirgū notiek vēsturiski notikumi, un jauns zīmols ir iespēja atspoguļot jaunas vērtības.

Zīmola krāsa ir oranža, jo tā ir gaismas, siltuma, pozitīvas enerģijas krāsa, skaidroja Linde.

Viņa neatklāja zīmola ieviešanas izmaksas, norādot, ka "Latvenergo" darbojas konkurences apstākļos, tāpēc uzņēmums šo informāciju uzskata par sensitīvu. Kaimiņvalstīs esot paredzētas reklāmas kampaņas, vispirms izveidojot zīmola atpazīstamību, bet pēc tam piedāvājot konkrētus produktus.

Tie kaimiņvalstīm veidoti, pamatojoties uz izpratni, ka elektroenerģija ir produkts, līdz ar to tie veidoti līdzīgi mobilo sakaru piedāvājumam, veidojot produktus kā pakas.

"Latvenergo" valdes priekšsēdētājs Āris Žīgurs norādīja, ka patlaban kompānijas tirgus daļa Latvijā ir 89%, taču tuvāko gadu laikā tā samazināsies, jo ienāks jauni konkurenti. Lai nezaudētu pozīcijas Baltijā, vienīgā iespēja ir iet kaimiņvalstu tirgos un atgūt zaudēto kaimiņvalstīs, norādīja Žīgurs.

"Jābūt gataviem sacīkstēm ar konkurējošiem tirgotājiem," teica uzņēmuma vadītājs.

Pēc viņa uzsvērtā, "Latvenergo" turpmāk par mājas valstīm un prioritātēm uzskatīs visas trīs Baltijas valstis, kur tirdzniecības stratēģijas mērķis ir pārstāvēt trešdaļu tirgus. Tas esot izaicinājums nākamajos piecos gados.

Patlaban kompānijas tirgus daļa Baltijā ir 32%. Lietuvā tā ir 11%, Igaunijā - 7%, lēš energokompānija. Konkurenti šā gada pirmajā pusgadā pārdevuši 343 gigavatstundas (GWh) elektroenerģijas, bet "Latvenergo" Igaunijā un Lietuvā - 808 GWh, tādējādi uzņēmums uzskata, ka ir ieguvis no tirgus atvēršanas.

"Latvenergo" valdes locekle Zane Kotāne teica, ka ilgtermiņā mērķis ir katrā valstī iegūt 20%.

Ekonomika

Kopš šā gada 2. decembra, baudot “Rīgas balzama” produkciju, tiek stiprināti Totenhemas kluba futbolisti un otrādi – gūstot kārtējos vārtus futbolā, kluba dalībnieki apliecina pateicību alkohola lietotājiem. Jūlijs Šeflers ieķīlājis “Rīgas balzama” aktīvus futbola kluba īpašniekam, atsaucoties uz Apvienotās Karalistes uzņēmumu reģistru, ziņo Krievijas ziņu platforma PBK.

Svarīgākais