Eiropas Komisijai (EK) Latvijā iestrēgušais konkurss par jaunu vilcienu iepirkumu joprojām rada bažas, jo šiem mērķiem paredzētā nauda stāv iesaldēta, šodien telekompānijā LNT atzina EK pārstāvniecības Latvijā vadītāja Inna Šteinbuka.
Šteinbuka jau iepriekš izteica bažas par jauno vilcienu iepirkuma projekta novilcināšanu, tomēr AS "Pasažieru vilciens" (PV) mierināja, ka uztraukumam neesot pamata, jo sarunām ar vilcienu ražotāju CAF par līguma grozījumiem noteikts precīzs termiņš oktobra sākumā.
Šteinbuka uzsvēra, ka EK pamatā uztrauc, lai saņemtā nauda tiktu izmantota lietderīgi, un neesot tik būtiski, vai tā aiziet PV projektam, vai kādam citam būtiskam mērķim.
EK pārstāve cer, ka no Eiropas Savienības iegūto naudu Latvija nezaudēs. Vēl ir pāris gadi naudas apgūšanai, galvenais, lai ir labs projekts, piebilda Šteinbuka.
Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būs 100 miljoni latu, savukārt PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai būs 44 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu). Jaunajiem vilcieniem ir jābūt saražotiem līdz 2015.gada augustam.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas Dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV tika pārveidots par valsts uzņēmumu.