"Kampaņveidīgā rosība pret "Rīga Taxi" ir uzsākta vien tāpēc, ka šodien apstākļos trim taksometru kompānijām lidostā ir kļuvis par šauru," uzskata "Rīga taxi" valdes priekšsēdētājs Genādijs Aksjonovs, norādot, ka būs spiests vērsties tiesā, lai aizstāvētu savas tiesības sniegt taksometru pakalpojumus Liodostā. Vienlaicīgi Genādijs Aksjonovs par saviem nelabvēļiem dēvē nevis Lidostu, bet gan konkurentus, kuri ir negodprātīgi iesaistījuši arī Lidostu savstarpējo attiecību kārtošanā.
"Nebūt nenoliedzu, ka arī man piederošo taksometru šoferi mēdz krāpties. Šai problēmai arī pats esmu vairākkārt pievērsis uzmanību piedāvājot konkrētus risinājumus. Arī nesen, kad Rīgas kriminālpolicija aizturēja taksometru vadītājus, es paudu gandarījumu, ka nu arī policija nu beidzot ir pieķērusies negodīgo šoferu ķerstīšanai, jo paša spēkiem tas diemžēl nav iespējams," stāsta Genādijs Aksjonovs.
"Kāpēc gadījumos, kad krāpniecībā vai kukuļošanā tika pieķerti Rīgas domes Satiksmes departamenta kontroles dienesta darbinieki, netiek likvidēts viss viņu dienests, vai arī atlaista visa vadība kā tas šobrīd notiek ar "Riga Taxi"? Tā vietā, lai man palīdzētu cīnīties ar negodīgiem šoferiem, cīņa tiek sākta pret mani un manu uzņēmumu, izmantojot ne tās godīgākās metodes," sūdzās Genādijs Aksjonovs.
"Jau vairāk nekā pirms desmit gadiem es ierosināju licenzēt taksometru vadītājus, un ja dēļ šādiem pārkāpumiem licenze tiktu atņemta, tad šim vadītājam darbs profesijā būtu liegts. Tā tas notiek daudzās citās valstīs. Šāda prakse ir arī citās nozarēs, piemēram apsardzē. Taksometru nozarē diemžēl tā nav," stāsta Genādijs Aksjonovs.
"Paradoksāli, bet šoferis – Ruslans Fiļincevs, kurš vakar sniedza interviju raidījumam "Nekā personīga" un kuru es palūdzu pārtraukt darba attiecības ar uzņēmumu par to, ka viņš apkrāpa klientu, par ko uz viņu tika sastādīts arī RPP Tūrisma policijas protokols, jau nākamā dienā sāka strādāt citā taksometru firmā – AS "Rīgas Taksometru Parks", un arī šobrīd strādā tur uz a/m TX 6280. Pie tam, čeks par neadekvāto maksu braucienam no Lidostas par summu LVL 56, kurš tika demonstrēts vakardienas raidījumā, bija tieši šī vadītāja pārkāpums," precizē Genādijs Aksjonovs.
"Jau intervijā TV raidījumam "Nekā personīga" minēju, ka pēdējo trīs gadu laikā esmu šķīries no vismaz 500 šoferiiem. Kur viņi ir tagad? Strādā citā jomā? Nē! Viņi strādā citās firmās. Arī "Rīgas Taksometru parkā" un "Baltic Taxi". Nedomāju, ka šie šoferi ir mainījuši savus tikumus," norāda Genādijs Aksjonovs.
"Pirms 15 gadiem mēs ienācām tirgū tieši tāpat, kā nesen "Baltic Taxi" - bijām baltie, uz citu fona godīgie, latviskie, pareizie. Cik nu varējām, tik centāmies to noturēt. Diemžēl, nesakārtotā un apzināti kropļotā biznesa vide bija spēcīgāka un tāda ir arī šobrīd," atgādina Genādijs Aksjonovs.
Genādijs Aksjonovs atgādina, ka taksometru firmām visā pasaulē šobrīd tiešais klients ir nevis braukt gribošais pasažierus, bet gan šoferis, kurš taksometru firmai maksā dienas plānu.
"Jā, mūsu uzņēmumā plāns ir augstāks nekā konkurentiem, bet atšķirībā no "Baltic Taxi" un "Rīgas Taksometru parks", mums nav ne ievērojamu ikgadēju zaudējumu, ne arī lielu nodokļu parādu. Turklāt, šos konkurējošos uzņēmumus, tieši vai netieši līdzfinansē arī no valsts budžeta," jau iepriekš ir uzsvēris Genādijs Aksjonovs.
"Taksometru biznesā esmu jau vairāk nekā 15 gadus. Esmu pieredzējis daudzu taksometru kompāniju skaisto sākumu un skumjās beigas. Tāpēc es zinu, ka dienas plānam ir jābūt tādam, lai nosegtu visas izmaksas, tai skaitā par automašīnu iegādi un ekspluatāciju, dispečerēm, mārketingam, lidostas gadījumā arī no visām mašīnām kopā ir jāsavāc Ls 8000, lai tur darboties. Vēl arī ir daudzi "neparedzētiem" izdevumi, piemēram aizgājušo vai patriekto šoferu satiksmes pārkāpumu sodi, kuru skaits līdz ar fotoradaru ieviešanu ir būtiki pieaudzis," skaidro Genādijs Aksjonovs.