Aptauja: kopš 2008.gada divkāršojies to cilvēku skaits, kuri plāno remontēt vai renovēt mājokli

Katrs trešais no aptaujātajiem Latvijas iedzīvotājiem (32%) tuvākā gada laikā plāno veikt mājokļa remontu. Kopš 2008.gada ir divkāršojies to iedzīvotāju skaits, kuri plāno remontēt vai renovēt savu mājokli. Tā rāda Swedbank aptauja par Latvijas iedzīvotāju plāniem tuvākajā laikā veikt lielus pirkumus.

Tāpat 28% gatavojas ieguldīt lielās sadzīves tehnikas un elektronikas, bet 17% - mēbeļu iegādē. Savukārt 16% plāno ar izglītību saistītus izdevumus.

Iedzīvotāju pieaugošo aktivitāti lielāku pirkumu veikšanā rāda arī pieprasījums pēc finansējuma attiecīgajiem mērķiem. Šā gada pirmajos piecos mēnešos pieteikumu skaits patēriņa kredītiem palielinājies par teju 25%, liecina Swedbank dati.

Iedzīvotāju plānotie pirkumi kļūst racionālāki:

• Kopš 2008.gada ir divkāršojies to iedzīvotāju skaits, kuri plāno remontēt vai renovēt savu mājokli (32% šogad, salīdzinot ar 16% 2008.gadā un 22% 2010.gadā);

• Šogad gandrīz tikpat strauji ir pieaugusi iedzīvotāju daļa, kuri plānojuši iegādāties lielo sadzīves tehniku (28% šogad, salīdzinot ar 16% 2010.gadā);

• Iedzīvotājiem arvien svarīgāka šķiet izglītība - šogad tajā ieguldīt plāno 16%, salīdzinot ar 8% pirms četriem gadiem;

• Šogad nedaudz palielinājusies interese par mēbeļu (no 13% 2010.gadā uz 17% šogad) vai vieglās automašīnas (no 10% 2010.gadā uz 13% šogad) iegādi.

"Tas liecina, ka līdz ar augošo optimismu aizvien vairāk cilvēku plāno lielākus tēriņus tuvākā gada laikā, taču vienlaikus plāno iegādāties lietas ar praktisku pielietojumu, kas kalpos ilgtermiņā un uzlabos dzīves kvalitāti," saka Dzintars Kalniņš, Swedbank Privātpersonu Finansēšanas daļas vadītājs.

Swedbank jaunākie aptaujas rezultāti rāda, ka, pieaugot ienākumiem, palielinās arī to iedzīvotāju daļa, kuri plāno veikt remontu, iegādāties sadzīves tehniku vai mēbeles. Remontu mājoklī plāno 40% iedzīvotāju vecumā no 40-74 gadiem, savukārt vairums respondentu vecumā no 20 līdz 29 gadiem plāno iegādāties sadzīves tehniku (33%) un mēbeles (23%).

Svarīgākais