17% no elektroniski VID iesniegtajām sākuma deklarācijām parakstītas ar e-parakstu

Valsts ieņēmumu dienestā (VID) iesniegtas 2778 ar drošu elektronisko parakstu (eParakstu) parakstītas mantiskā stāvokļa jeb sākuma deklarācijas.

Saskaņā ar VID sniegto informāciju, tās veido 17% no kopējā elektroniski iesniegto deklarāciju skaita. Fizisko personu mantiskā stāvokļa un nedeklarēto ienākumu deklarēšanas likums paredz, ka iedzīvotāji var veikt precizējumus sākuma deklarācijā minētajās ziņās, trīs mēnešu laikā pēc deklarācijas iesniegšanas iesniedzot jaunu, precizētu sākuma deklarāciju.

Arī šo procesu iespējams veikt, parakstot deklarāciju ar drošu elektronisko parakstu, un nosūtot to uz VID elektroniskā pasta adresi vidsakumdeklaracija@vid.gov.lv vai vid.sakumdeklaracija@vid.gov.lv.

VID deklarācija, tai skaitā mantiskā stāvokļa deklarācija, ar eParakstu ir parakstāma eDOC, nevis PDF formātā (izvēloties "parakstīt EDOC"). Tas nepieciešams, jo VID veidlapas tiek aizsargātas pret izmaiņu veikšanu, un šāda PDF dokumenta parakstīšanas brīdī nav iespējas dokumentam pievienot vizuālo elektronisko parakstu. Drošu elektronisko parakstu sākuma deklarācijas un citu dokumentu parakstīšanai var iegūt, piesakoties portālā www.eparaksts.lv un apstiprinot pieteikumu kādā no klientu apkalpošanas centriem, līdzi ņemot personu apliecinošu dokumentu.

eID kartes īpašnieki, kuri aktivizējuši eParakstu kartes saņemšanas brīdī, kā arī SEB Ibankas klienti virtuālajam eParakstam var pieteikties tiešsaistē, bez klientu apkalpošanas centra apmeklējuma, kā arī uzreiz iegādāties un izmantot virtuālo eParakstu. eParaksts ir unikāls, elektronisks personas identifikācijas apliecinājums, kas pievienots datorā sagatavotam dokumentam. Elektronisko parakstu izsniedz un uzrauga VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" (LVRTC), un tas ir Latvijā vienīgais drošais elektroniskais paraksts. Plašāka informācija www.eparaksts.lv.