Eksperti: No auto saloniem visbiežāk zog magnetolas, tālruņus, datorus

Saskaņā ar apdrošināšanas sabiedrības ERGO apkopotajiem datiem, no automobiļu saloniem visbiežāk zagtās mantas ir magnetolas, tālruņi, datori, darba instrumenti un somas, kā arī dažādi citi sadzīves priekšmeti.

Pēc aplēsēm, zaudējumi par mantu, kas nozagta no automobiļa salona vidēji sastāda 250 latus.

ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Latvijā, kas vieglo automašīnu un mikroautobusu KASKO īpašniekiem šobrīd piedāvā apdrošināties ne tikai pret automobiļu detaļu zādzībām, bet arī eksperimentālā kārtā uz laiku - pret mantu zādzībām no transportlīdzekļa (sīkāk: www.ergo.lv). Jaunajā ERGO KASKO polises segumā ir iekļauta šādu mantu apdrošināšana: velosipēdi, video un foto iekārtas, mobilie telefoni, planšetdatori, portatīvie datori, slēpes, bērnu ratiņi, snovborda dēļi.

Ivars Vismanis, ERGO Transportlīdzekļu, CTA un personu apdrošināšanas departamenta direktors: "Neskatoties uz faktu, ka iespēju apdrošināties pret personīgo mantu zādzībām no automobiļa salona ERGO piedāvā tikai kopš šī gada maija uz noteiktu laiku, līdz šim vairāku gadu garumā ir apkopoti dati gan par biežāk zagtajām mantām, gan tipiskākajām zādzību situācijām. Zādzības no transportlīdzekļu saloniem notiek bieži, tomēr ERGO statistika liecina, ka šādu zādzību skaita palielinājums novērojams tieši sākoties siltajam laikam. Zagļi izmanto auto īpašnieku nevērību un aizmāršību, tostarp puspievērtus logus, pavirši un labi redzamā vietā atstātus priekšmetus u.c. izdevīgas situācijas."

I. Vismanis norāda, ka atšķirībā no detaļu zādzībām, zādzības no automobiļu saloniem nav saistītas ar automašīnu markām. Piemēram, no detaļu zādzībām visbiežāk cieš BMW, Mercedes-Benz, Audi un Volvo auto marku īpašnieki. Savukārt saskaņā ar ERGO statistiku zādzības no auto saloniem tiek paveiktas neatkarīgi no transportlīdzekļa markas un izlaiduma gada, bet gan pēc garnadža subjektīvām aplēsēm, ka automašīnā atstātajām mantām piemīt pārdošanas vērtība un tās būtu viegli un ātri realizējamas.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais