Finanšu ministrija vakar publiski aicināja atcelt Latvijas pasūtījumu Spānijas firmai Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles.
Pasūtījumu valsts vārdā izdarījis a/s Pasažieru vilciens (PV) valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds. FM teicās uzzinājusi, ka viņš esot parakstījis līgumu, kurā grozīti galvenie nosacījumi, ar kādiem Latvija pirms pieciem gadiem izsludināja vilcienu būves konkursu. Eiropas Komisija tādā gadījumā atteikšoties piemaksāt par vilcienu būvi solītos 100 miljonus latu. Nekādus konkrētus piemērus nosacījumu sagrozīšanai FM nepauda ar paskaidrojumu, ka līgums esot slepens.
Satiksmes ministrija arī vakar apliecināja, ka joprojām nav spējusi izvērtēt aprīļa pirmajās dienās parakstīto līgumu. Šādā kontekstā FM apgalvojumi ir tikpat ticami vai neticami kā runas, ka koalīcijas grupējuma Vienotība politiķi ar Ministru prezidentu Valdi Dombrovski un finanšu ministru Andri Vilku priekšgalā pilda vēl no Jaunā laika laikiem mantotu sponsoru pasūtījumu. Aizdomas par korumpētību ir raksturojums, kas nav atņemams nevienam no valdošās koalīcijas formālajiem un neformālajiem grupējumiem.
N. Freivalds sarunā ar Neatkarīgo nenoliedza, ka viņa parakstītais līgums atšķiras no kādreiz konkursam pievienotā līguma projekta tieši tāpēc, ka tas bija tikai projekts, nevis gatavs līgums. Reāli noslēgtajā līgumā bijis jāietver izmaiņas, kādas diktējis, piemēram, valdības šā gada 24. janvāra lēmums par konkursu. Noslēgtais līgums esot līguma projekta «loģiski pilnveidota korekcija», kā formulēja N. Freivalds.