Modernizācija palētina piena produktus

Rīgas piena kombināts (RPK) ieguldījis vienu miljonu eiro jaunas piena produktu grupas ražošanai.

Jaunie produkti apvienoti ar zīmolu Mana saime. Tajā ietilpst četrpadsmit produkti – dažāda tauku satura piens, kefīrs, krējums un paniņas (tās vispār ir jaunums RPK izpildījumā), dažādu garšu un veidu jogurti, pāris dažādu sviesta iepakojumu. Uzņēmums šajā gadījumā piesaka «konceptuāli jaunu piena produktu grupu». Proti, «pirmo reizi Latvijas patērētājiem piedāvās piena produktus par pieejamu cenu, ar modernāko ražošanas kvalitāti, videi draudzīgu iepakojumu un pārliecību, ka piens ir Latvijas zemnieku ražots. Līdz šim neviens piena produkts nepiedāvāja visas šīs īpašības vienkopus».

Šādi paziņojumi uzliek RPK lielas saistības pret patērētājiem un konkurentiem, kuri diez vai piekritīs, ka to produktu cenas būtu nesamērīgas pret Latvijas patērētāju pirktspēju vai ka cenas tiktu pazeminātas līdz ar produktu kvalitāti. Atbildot uz Neatkarīgās jautājumu par «pieejamo cenu», RPK valdes priekšsēdētājs Raimonds Misa teica, ka katrai jauno produktu vienībai (iepakojumam) jābūt par aptuveni desmit santīmiem lētākai, nekā atbilstošiem RPK un citu ražotāju produktiem analogā svarā vai tilpumā. R. Misa uzsvēra, ka desmit santīmi ir noapaļots rādītājs preču grupai, nevis precīzi katram atsevišķam produktam, un – galvenais – attiecas uz caurmēra ražotāju cenām, nevis uz lētāko cenu veikalā, kur vienmēr kādam produktam tiek piedāvāta cenu atlaide. Šādu kampaņu brīžos viena vai otra RPK konkurenta produkcija varētu būt arī lētāka.

Par zemākas cenas avotu R. Misa uzrādīja ražošanas mehanizāciju. Patiešām, telpā, kurā uzstādītas jaunās Ecolean ražošanas iekārtas, bija manāmi tikai daži uzņēmuma darbinieki, kuriem iekārtu darbs jāuzmana un jāvada. Tikai uz brīdi tur ieradās arī citi uzņēmuma pārvaldes līmeņa pārstāvji, jo notika svinīgs pasākums, kurā ar ekonomikas ministra Daniela Pavļuta piedalīšanos tika atzīmēta jauno produktu palaišana ražošanā.

Ministrs savā uzrunā akcentēja nepieciešamību palielināt Latvijas preču eksportu. Jaunais RPK zīmols gan domāts vietējam tirgum, taču R. Misa solīja balstīties uz šo preču paraugiem, radot jaunus produktus arī eksportam. Latvijas valdībai īstermiņā ir varbūt kas svarīgāks par eksporta pieaugumu. Proti, ja Mana saime patiešām palētinās pārtikas vidējo cenu, tas tuvinās Latviju eiro zonas kritēriju izpildei.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.