Igaunijas lidsabiedrība "Estonian Air" šodien atsāk lidojumus no Rīgas uz Tallinu trīs reizes darbadienās un vienu reizi brīvdienās. Tās vadītājs Tero Taskila šodien preses konferencē Rīgas lidostā neslēpa lidsabiedrības ambiciozos plānus, kas paredz arī ar piesaistošo cenu politiku likt sarosīties konkurentiem.
"Estonian Air" mērķis ir arī izveidot Tallinas lidostu, līdzīgi Rīgai, par savienojošo lidojumu centru, turklāt ātrāko Eiropā.
Pagaidām gan, kā atzina arī Igaunijas vēstnieks Latvijā Mati Varmans, Rīga ir lielākā lidosta Baltijas reģionā. Maršrutā Rīga-Tallina tai būs jākonkurē ar Latvijas nacionālo lidsabiedrību "airBaltic".
"Estonian Air" plānos ir turpināt veikt strukturālas izmaiņas, kas paredz arī tīkla atjaunošanu un lidojumu savienojumu palielināšanu par 330%, taču jau pēc tam darboties konsolidācijas fāzē, kas nozīmē arī rentabilitātes nodrošināšanu.
Kā galvenos trumpjus Taskila minēja cenu politiku, turklāt cenā tiks iekļautas gan bagāžas maksas, gan našķi lidojuma laikā.
Taskila uzsvēra, ka būtiska ir "Estonian Air" ekonomiskā stāvokļa stabilizācija un restrukturizācija ar mērķi paaugstināt sava gaisa satiksmes mezgla konkurētspēju un nostiprināt pozīcijas Skandināvijā un Baltijā.
Gadā plānots atklāt trīs četrus jaunus maršrutus.
Šogad lidsabiedrība iecerējusi palielināt reisu biežumu un atklāt jaunus galamērķus Eiropas lielākajās pilsētās, kā arī Skandināvijas reģionu centros.
Kā atzina lidostas "Rīga" valdes loceklis Aldis Mūrnieks, "Estonian Air" atgriešanās lidostā liecina, ka lidsabiedrības ir novērtējušas Rīgas lidostas priekšrocības. Igaunijas kompānija ir 16.lidsabiedrība, kura nodrošina lidojumus no Rīgas. Viņš uzsvēra, ka arī "airBaltic" no Rīgas lidostas nodrošina labus savienojumus, taču "Estonian Air" rada papildu konkurenci Latvijas nacionālajam pārvadātajam, taču konkurence radot attīstību un attiecīgi sekmēšoties ar ieguvumiem pasažieriem.
Mūrnieks atgādināja, ka Rīgas lidosta piedāvā 78 galamērķus, un pirmajos mēnešos lidostā apkalpoto pasažieru skaits ir palielinājies par 4% un nav pamata apgalvojumiem, kas to skaits samazinās.
Viņš skaidroja, ka gan Īrijas zemo cenu lidsabiedrība "Ryanair", gan Norvēģijas "Norwegian" ir plānojušas atvērt jaunus lidojumus no Rīgas, tāpat notiek sarunas ar jaunām lidsabiedrībām, un tas liecinot, ka Rīgas lidosta ir uz pareizā ceļa.
"Estonian Air" apkalpo maršrutus uz 24 galamērķiem NVS, Skandināvijā un Eiropā. Lidsabiedrība nesen paziņojusi par jaunu galamērķu apgūšanu šajā pavasarī. "Estonian Air" plāno sākt lidojumus uz Helsinkiem Somijā, Rīgu Latvijā, Jiveskilu Somijā, Hanoveri Vācijā, Vīni Austrijā, Venēciju Itālijā, Pietarsāri Somijā, Joensū Somijā, Kajāni Somijā un Tbilisi Gruzijā.
97,34% akciju pieder Igaunijas valdībai, bet 2,66% - "SAS Group".
Kompānija dibināta 1991.gadā.