Bez ierunām atņem "Volkswagen" dīlera licenci

© F64 Photo Agency

Mašīnu realizēšana pelēkajiem pārpircējiem ir galvenais iemesls, kāpēc no pirmdienas automašīnu tirgotājs SIA Auto Īle un Herbst (AĪH) vairs nevarēs pārdot Volkswagen (VW) vieglās automašīnas.

Uzņēmums neatklāj precīzu skaitu auto, kas ir iegādātas Vācijā pa lētāku cenu un pēc tam caur Latviju ar uzcenojumu atkal pārdotas Vācijā, taču pērn kopumā Eiropas Savienībā AĪH realizējusi ceturto daļu mašīnu.

«Ir nepieļaujami, ka tāds liels starptautisks importētājs kā Moller Baltic Import SE (MBI) ar reideru metodēm cenšas atņemt ilgtermiņā strādājošam Latvijas uzņēmumam tā tirgus daļu. Mēs 2011.gadā bijām lielākais VW tirgotājs Latvijā – pārdevām 57 procentus no visām šā zīmola automašīnām. Kopā pērn pārdevām 1470 automašīnu, no kurām trīs ceturtdaļas realizētas Latvijā. MBI ir veicis lielas investīcijas Latvijā, un acīmredzot mūsu tirgus daļa viņus ieinteresēja, jo citādi savas investīcijas atpelnīt būtu grūti,» pārliecināts AĪH valdes loceklis Māris Īle. Viņš apgalvo, ka sarunas ar VW importētāju Latvijā MBI nav devušas rezultātu, tāpēc ir iesniegta prasība tiesā.

MBI preses pārstāve Anda Budlevska apgalvo, ka uzņēmums nav saņēmis informāciju, ka AĪH būtu vērsusies tiesā vai Konkurences padomē. «No AĪH neesam saņēmuši argumentus, kuri apstrīdētu patieso līguma pārkāpuma būtību, nedz arī pieprasītos dokumentāros pierādījumus tam, ka darījumi veikti atbilstoši dīlera līguma nosacījumiem. AĪH tika dots pietiekami daudz laika, lai uzrādītu visus nepieciešamos dokumentus par automašīnu gala patērētājiem, kuriem, pēc dīlera līguma nosacījumiem, jāglabājas uzņēmumā un jābūt pieejamiem nekavējoties,» piebilst A. Budlevska.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais