Pirmo reizi kopš krīzes perioda beigām 2010.gadā kopējais vieglo pasažieru automašīnu un vieglā komerctransporta tirgus Latvijā piedzīvo kritumu 3% apmērā, salīdzinot ar pērnā gada februāri.
Šogad februārī Latvijā reģistrēta 861 jauna pasažieru automašīna un vieglais komerctransports līdz 3,5tonnām.
«Klientu plūsmas kritums auto salonos jau bija novērojams aizvadītā gada novembra un decembra mēnešos, bet milzīgā Valsts policijas automašīnu iepirkuma rezultātā reģistrējamais jaunu auto skaits 2011.gada novembra, decembra un šī gada janvāra mēnešos mākslīgi palielināja auto tirgus statistiskos rādītājus. Vērtējot atsevišķi, vieglo pasažieru auto tirgus pat nokrities par 5%, bet vieglā komerctransporta tirgus ir kāpis par +13%,» situāciju jaunu auto tirgū skaidro Latvijas Pilnvaroto Autotirgotāju asociācijas prezidents Andris Kulbergs.
«Šī brīža klientu pasivitāte ir saistīta ar negatīvo fonu banku sektorā - Krājbankas un Swedbank nedienām, kas ir bijis sitiens patērētāju trauslajai stabilitātes apziņai, jaunu auto tirgus ir pirmais, kas izjūt sabiedrības svārstības. Otrs faktors, kas ir ietekmējis jaunu auto pirmreizējo reģistrāciju skaita samazinājumu, ir straujais Volkswagen reeksporta apjoma kritums, salīdzinot ar 2011.gada februāri. Pārsteidzošākais, ka novērojams tirgus kritums pat pie labvēlīgiem auto finansēšanas nosacījumiem un līzingu kompāniju aktivitātēm, kas, piemēram, bija daudz ierobežotāki 2011.gada februārī,» tā Kulbergs.
Februārī pieprasītākās pasažieru automašīnas bijušas Nissan Juke (40 jauni auto) un Ford Focus (36), bet no vieglā komerctransporta – Morcedes Benz Sprinter (21), VW Caddy (14) un Renault Master (13).
Mini klasē februārī pirmreizēji reģistrēti 14 Fiat 500, kas liecina par itāļu automašīnu atgriešanos Latvijas tirgū, un trīs VW up!. Kompaktklasē – 36 Ford Focus un 20 VW Golf, apvidus klasē – 22 Mitsubishi Outlander un 16 VW Tiguan, bet lielā apvidus klasē -18 Toyota Land Cruiser un 9 Mitsubishi Pajero. Pavisam februārī ir pārdota 261 apvidus automašīna, tādējādi stabili turpinot Latvijas tirgus tendenci šim segmentam – trešā daļa no jauno automašīnu kopskaita.