Gada otrajā pusē Elizabetes ielā atvērs "Burberry" veikalu

Šā gada otrajā pusē apģērbu mazumtirdzniecības koncerns "Apranga group" visās Baltijas valstīs atklās Lielbritānijas luksusa zīmola "Burberry" veikalus - no tiem veikals Latvijā paredzēts Rīgā, Elizabetes ielā, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" pastāstīja kompānijas vadītājs Rimants Pervenecks.

Viņš uzsver, ka "Burberry" ir globāls luksusa zīmols ar izteiktām britu saknēm un tā ir viena no pasaulē vislabāk atpazītajām ikonām.

"Pašlaik to varētu vērtēt kā visstraujāk augošo luksusa preču zīmolu pasaulē. Ņemot vērā vietējā tirgus pieprasījumu pēc šāda piedāvājuma, Baltijas valstis ir ideāla vieta, kur izvērst šo veikalu darbību," uzskata Pervenecks.

Pirmie "Burberry" veikali Viļņā, Rīgā un Tallinā, katrā pa vienam, tikšot atvērti gada otrajā pusē. Tradicionāli tie parasti atrodoties pilsētu ekskluzīvākajos komerciālajos un tirdzniecības rajonos.

"Konkrēti Rīgai esam ieplānojuši perfektu atrašanās vietu Elizabetes ielā. Taču plašāku informāciju par veikala izmēru, investīcijām, atrašanās vietu un piedāvātajiem produktiem sniegsim, kad tuvosies to atklāšana," skaidro Pervenecks.

"Apranga group" vadītājs arī norāda, ka šis ir īstais laiks, lai Rīgā atvērtu šāda zīmola veikalu, kaut arī Latvija vēl arvien cieš no ekonomiskās krīzes sekām.

"Latvijas galvaspilsēta ir kosmopolītiska, dinamiska pilsēta ar Baltijā lielāko iedzīvotāju skaitu. Ir tikai dabiski, ka lielākā daļa zīmolu šo pilsētu uzskata par labu iespēju, kur sākt un izvērst Baltijas tirgus iekarošanu. Pāris pēdējie gadi bijuši grūti visam Eiropas reģionam, turklāt lielākajā daļā "vecās" Eiropas ekonomiskā krīze vēl arvien ir aktīvs drauds," stāsta Pervenecks.

Pēc viņa teiktā, Baltijas reģionam grūtākie laiki bija tieši 2009.gads un 2010.gads, kad mazumtirdzniecība piedzīvoja dramatisku kritumu, daļa veikalu tikai aizvērta un bija jāpārskata stratēģijas plāni.

"Pagājušais gads jau rādīja pozitīvus signālus. Apgrozījums sāka augt, arī no klientu puses jutām daudz pozitīvāku noskaņojumu - viņi atgriezās veikalos un sāka veikt pirkumus. To norāda arī "Eurostat" dati par mazumtirdzniecību, kur Baltijas valstis patlaban atrodas izaugsmes līderos," akcentē Pervenecks.

"Apranga group" apgrozījums, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN), Baltijā 2011.gadā sasniedza 124,3 miljonus eiro (87 miljonus latu), kas ir 13,1% palielinājums salīdzinājumā ar 2010.gadu.

"Apranga group" veido 17 uzņēmumi. Tā pārvalda 122 veikalus visās Baltijas valstīs - 78 Lietuvā, 33 Latvijā un 11 Igaunijā. Kopējā tirdzniecības platība ir 64 000 kvadrātmetru. Kompānija nodarbina 1300 cilvēkus.

Latvijā grupa pārvalda "Emporio Armani", "Hugo Boss", "Nude", "Massimo Dutti", "Zara", "City", "Bershka", "Pull and Bear", "Apranga", "Promod", "s.Oliver", "Moskito", "Stradivarius", "Mango" un "Mexx" veikalus.

"Burberry" 1856.gadā dibināts ir Lielbritānijas luksusa klases modes nams, kas ražo apģērbu, smaržas un aksesuārus. Daļu no tā tēla veido ar autortiesībām aizsargāts Skotijas nacionālā auduma raksts.

Kompānijai ir 475 veikali - no tiem 56 franšīzes veikali - 48 valstīs. Pērn pirmajā pusgadā "Burberry" strādājusi ar 137 miljonu eiro (96 miljonu latu) peļņu un 829,6 miljonu Lielbritānijas mārciņu (697,7 miljonu latu) ieņēmumiem.

Izdevums "Business Weekly" ierindo "Burberry" kā 98.vērtīgāko zīmolu pasaulē.

Svarīgākais