''Rito'' piedāvās trauku līniju ar Latvijā radīta dizaina autordarbiem

Aizvadītajā nedēļā noslēdzās SIA Arkolat un Latvijas dizaineru savienības rīkotais konkurss „Saulgrieži”, kura ietvaros Latvijas dizaineri, mākslinieki un studenti varēja pieteikt savu radošo iniciatīvu – izstrādājumus ar unikālu dekoru dekola, gleznojuma vai gravējuma tehnikā uz stikla, keramikas vai porcelāna izstrādājumiem. Konkursam tika pieteikti 100 dažādi autordarbi, kuru izvērtēšanas galvenie kritēriji bija oriģinalitāte, mākslinieciskā kvalitāte, atbilstība ražošanas iespējām un pircēju pieprasījuma prognoze.

Pirmās vietas ieguvēja ir stikla māksliniece Aija Klintsone ar Open up glāžu komplektu „Līnijas svētkiem”, otrā vieta – grafiķei Ērikai Mālderei par darbu „Balta kaza”, savukārt, trešā vieta tika piešķirta dizaineres Baibas Nastevičas darbam „Klājam galdus”.

Savukārt „Egļu ceļš” tematikā tiek piešķirta balva Inesei Līnei - RITO dāvanu karti 100 LVL vērtībā par saviem iesniegtajiem darbiem: Rūtainā egle, Svētki mežā un Nerātnie enģeļi.

Konkursa komisijas sastāvu veidoja gan SIA Arkolat un SIA Dekolserviss pārstāvji, gan Dizaineru savienības (Anita Grase un Gatis Vanags), Mākslinieku savienības (Gunārs Krollis un Madara Gulbis) un mediju pārstāvji (LTV žurnāliste Daina Jāņkalne, žurnāla Kapitāls redaktors Agnis Buda, žurnāla DEKO žurnāliste Anita Pīra), kā arī Guntars Kambars - Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta Kultūras pārvaldes Pilsētas svētku noformējuma nodaļas vadītājs.

Uzņēmuma vadītāja Daina Pečate stāsta: „Konkursa komisija atlasīja labākos darbus, kuri tālāk tiks izstrādāti ražošanai vismaz 100 eksemplāros, kuru tiražēto izstrādājumu marķējumā tiek norādīts arī dekora autora vārds. Unikālos laureātu darbus varēs iegādāties SIA Arkolat mazumtirdzniecības tīkla RITO veikalos jau 1.decembrī, kad iekļausimies Rīgas Domes Kultūras pārvaldes organizētā festivāla “Rīgas Ziemassvētku egļu ceļš” projektā”.

Labākie no iesniegtajiem darbiem tiks izstādīti visos RITO veikalos, kā arī galerijā Mākslas Bankā 13. Decembrī, kur notiks uzvarētāju apbalvošana.

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.