Aptauja: 50% savlaicīgi neiegādājas OCTA aizmāršības dēļ

Kā liecina aptauja, tad 50% respondentu savlaicīgi neiegādājas OCTA aizmāršības dēļ.

Šī gada septembrī Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) veica respondentu aptauju par iedzīvotāju paradumiem un stereotipiem iegādājoties obligāto civiltiesisko transportlīdzekļu apdrošināšanu (OCTA). Aptaujas mērķis bija detalizētāk iepazīt iedzīvotāju informētību, sadarbību ar apdrošinātāju, kā arī izprast, kas ir galvenie iemesli, kāpēc savlaicīgi netiek iegādāta OCTA polise.

Aptaujas rezultāti liecina, ka vairāk nekā vienu reizi OCTA iegādi kavējuši 13% respondentu. Vienu reizi OCTA iegādi pēc iepriekšējā OCTA termiņa beigām kavējuši 23% respondentu, savukārt 64% respondentu apgalvo, ka ne reizi dzīvē nav kavējuši OCTA iegādi.

Kā visbiežākie iemesli kāpēc būtu jāiegādājas OCTA 50% respondentu min sirdsmieru, 17% bailes no ceļu policijas, savukārt 32% to dara pienākuma dēļ, jo OCTA iegāde ir obligāta.

„Paradoksāli, ka vēl joprojām daļā sabiedrības dominē stereotips, ka katra nobrauktā diena bez OCTA ir ietaupījums ģimenes budžetā. Cilvēki neapzinās, ka šādai rīcībai var sekot lieli zaudējumi. Primāri, ja policija vai foto radars fiksēs, ka brauciet bez OCTA, transportlīdzekļa īpašnieks samaksās sodu no 60 - 80 latiem. Bez minētā vēl svarīgāk ir apzināties, ka iekļūstot ceļu satiksmes negadījumā (CSNg), zaudējumi, kurus vainīgā transportlīdzekļa īpašniekam būs jāsedz, var būt mērāmi desmitos tūkstošu latu. Visbeidzot, ja transportlīdzeklis netiks regulāri apdrošināts (vismaz 275 dienas gadā), tad ne tikai nav iespējams paaugstināt Bonus Malus klasi, bet visticamāk, ka tā kritīsies, tādējādi nākošajā reizē transportlīdzekļa īpašnieks par OCTA iegādi maksās dārgāk”, skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Kā biežākos iemeslus, kāpēc transportlīdzekļa īpašnieki savlaicīgi neiegādājas OCTA, aptaujas dalībnieki min aizmāršību (50%), līdzekļu trūkumu (45%) un principu neiegādāties visu, ko valsts definē kā obligātu (5%).

„Mūsdienās cilvēks saņem lielu informācijas daudzumu, arī straujais dzīves temps un laika trūkums, kalpo par iemesliem kāpēc dažkārt tiek aizmirsts pat par elementārām lietām: kad jāiegādājas OCTA, kad jāapmaksā komunālie rēķini un jāveic citi maksājumi. Tāpēc arī vienmēr uzsveram gada polises priekšrocības. Jo runa nav tikai par sirdsmieru, bet arī par to, ka gada līgumi ir daudzas reizes izdevīgāki no finansiālā aspekta. Ietaupījums mēnesī var sastādīt pat 10-20 latus ”, informē Juris Stengrevics.

Salīdzinājumā ar 2009. un 2010. gadiem vērojams noslēgto gada līgumu pieaugums, kā arī vidējais noslēgto līgumu ilgums. Pēc LTAB statistikas datiem vidējais viena standartlīguma ilgums kopš 2004.gada ir palielinājies par 2 mēnešiem. Ja 2004.gadā viena standartlīguma ilgums ir bijis ap 5.5 mēnešiem (167 dienas), tad 2011.gada 9 mēnešos tie jau ir 7.5 mēneši (224 dienas).

Ekonomika

Turpinot darbību dažādos biznesa virzienos un tehnoloģiju inovācijās, kā arī saglabājot daudznozaru uzņēmuma asi un apgūstot eksporta tirgu, Latvijas vadošais telekomunikāciju un tehnoloģiju uzņēmums LMT ar esošo klientu portfeli jau tuvākajos 6 - 7 gados varētu sasniegt 500 miljonu eiro lielu apgrozījumu. Tas būtu 60% pieaugums, salīdzinot ar 2023.gadu. Tiesa, šāda plāna īstenošana būs atkarīga no uzņēmuma nākotnes izaugsmes turpmākā scenārija, īpašnieku ambīcijām un iespējas eksportēt, informē LMT.

Svarīgākais