Pieaugs autoservisu pakalpojumu cenas

«Neizbēgams darbaspēka atalgojuma pieaugums, smagā nodokļu nasta un energoresursu augošās izmaksas ir galvenie argumenti, kas piespiedīs jau tuvākajā laikā autorizētajiem servisiem palielināt cenas, vismaz par 10 %,» norāda Latvijas pilnvaroto autotirgotāju asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Daļa autodīleru pēcpārdošanas pakalpojumu cenas izšķirsies paaugstināt jau šogad, bet pārējie to būs spiesti darīt nākampavasar. «Tā nav autorizēto servisu iegriba vai kārdinājums nopelnīt vairāk, bet gan risinājums, lai saglabāt darbiniekus un pienācīgi samaksātu viņiem par padarīto darbu. Nav noslēpums, ka šobrīd daudzi pakalpojumi tiek sniegti tuvu pašizmaksai. Viens piemērs, autorizēto servisu vienas normstundas pašizmaksa vidēji ir ap 17 latiem. Tas nozīmē, ka remontējot septiņus gadus vecu auto autoserviss daļēji pats piemaksā, lai sniegtu klientam pakalpojumu,» laikrakstam Dienas Bizness atzīst Kulbergs.

Pēdējo divu gadu laikā autorizēto servisu normstundu izcenojumi ir sasnieguši savu zemāko punktu. Vidējais darba stundas izcenojums (ieskaitot PVN), autorizētajos servisos garantijas periodā ir 28 Ls, pēcgarantijas 22 Ls, savukārt vecākām gadagājuma automašinām darba stundas izmaksas svārstās no 15 līdz 17 Ls, liecina viņa informācija.

Ekonomika

Kopējais valsts parāds jau tagad ir lielāks par Latvijas gada budžetu, bet, lai finansētu visus nākamajā gadā ieplānoties tēriņus, tas pieaugs vēl par aptuveni pusotru miljardu eiro, vēsta LTV raidījums “de facto”. Parāda apmērs gan nebūtu nekas ārkārtējs, īpaši salīdzinoties ar citām valstīm. Taču pesimistiskās ekonomikas prognozes, lielais budžeta deficīts un kredītreitingu aģentūru lielāka skepse par Latvijas situāciju uz parāda audzēšanu liek raudzīties ar lielāku piesardzību.

Svarīgākais